سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10332

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از فعال شدن كمیته‌های كنترل نسخ در دانشگاه‌های علوم پزشكی خبر داد.

دكتر رسول دیناروند در گفت وگو با ایسنا، تجویز و مصرف غیرمنطقی دارو را چالش جدی نظام درمان و داروی كشور خواند و با بیان این كه در سال 87 برای مقابله با این چالش برنامه‌های مشخصی وجود دارد، افزود: همچنین برای نخستین بار معاونت آموزشی و معاونت درمان دانشگاه‌ها در امر ارزیابی نسخ پزشكی دخیل شده‌اند، تا به این ترتیب از میزان تجویز و مصرف نابه‌جای دارو در جامعه پزشكی و مردم جلوگیری شود.

برخی پزشكان در تجویز دارویی خاص اصرار دارند

دسترسی بیماران به دارو در هر شرایط و تامین داروی بیماران خاص از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در سال 87

وی با اشاره به بروز برخی كمبودها در زمینه دارو در مواقعی از سال، اظهار كرد: در این زمینه مشكل اصلی از سوی بیماران به وجود نمی‌آید، بلكه ایراد به پزشكانی وارد است كه در نسخه نویسی اصول منطقی را رعایت نكرده و نسبت به تجویز دارویی خاص اصرار دارند.

بی‌اعتمادی پزشكان و مردم به داروهای ایرانی باید از بین برود

دیناروند یكی دیگر از چالش‌های مهم نظام دارویی كشور را بی‌اعتنایی پزشكان و مردم به داروهای ایرانی عنوان و بیان كرد: برای حل این معضل نیز در سال جاری برنامه‌ریزی‌های مفصلی داریم.

وی اذعان كرد: البته چالش ویژه دارویی در سال 87 پیش بینی نمی‌شود، اما چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف كه از قبل وجود داشته در برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با ابراز این كه بیماران باید در هر شرایطی به داروهای خود دسترسی داشته باشند، به بروز برخی از مشكلات در سالهای گذشته در این زمینه اشاره و اضافه كرد: ‌در نظر داریم تا با برنامه ریزی دقیق این مشكل را به حداقل كاهش دهیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha