دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 103325

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در این بازدید دو تهدید اصلی حوزه سلامت را تغییر هرم جمعیتی و بحث سبک زندگی و تغذیه دانست و افزود: متأسفانه امروزه اراده جدی، بسیج وار و جهادی برای تغییر هرم جمعیتی کشور وجود ندارد و با این روند در چند سال آینده با حرکت شتابان جمعیت به سمت سالمندی با معضلات جدی در حوزه سلامت و بخش‌های مختلف کشور مواجه خواهیم شد.

دو تهدید اصلی حوزه سلامت

سلامت نیوز :رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی  در این بازدید دو تهدید اصلی حوزه سلامت را تغییر هرم جمعیتی و بحث سبک زندگی و تغذیه دانست و افزود: متأسفانه امروزه اراده جدی، بسیج وار و جهادی برای تغییر هرم جمعیتی کشور وجود ندارد و با این روند در چند سال آینده با حرکت شتابان جمعیت به سمت سالمندی با معضلات جدی در حوزه سلامت و بخش‌های مختلف کشور مواجه خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ، پانزدهم دی‌ماه، با حضور در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا از نزدیک با نحوه فعالیت‌های مختلف این مجموعه آشنا شد.

اراده جدی و جهادی برای حل مشکلات جمعیتی در کشور وجود نداردرئیس‌زاده با تأکید بر اینکه اراده جدی و جهادی برای حل مشکلات جمعیتی کشور وجود ندارد، گفت: مطمئنا با حرکت شتابان جمعیت به سمت سالمندی با معضلات جدی در حوزه سلامت و بخش‌های مختلف کشور مواجه خواهیم شد.مشکلات جمعیتی کلیات نظام را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بازنگری سیاست‌ها و هرم جمعیتی کشور، تصریح کرد: مشکلات جمعیتی کلیات نظام را تهدید می‌کند؛ کشور در سن باروری قرار دارد که اگر به امر توجه‌ای نشود در آینده مشکلات سالمندان بزرگترین بار کشور بر روی حوزه سلامت خواهد بود.

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: امروز حتی هیچ مرکز علمی برای بررسی معضلات سیاست‌های جمعیتی در کشور وجود ندارد که باید هر چه زودتر برای مشکلات جمعتی در کشور تدابیر مناسب اندیشیده شود.

 رئیس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 بیمارستان ثابت و صحرایی در کشور به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مردم مناطق محروم راه‌اندازی شده است، بیان کرد: به طور معمول در هر کدام از این مراکز بین سه تا پنج هزار خدمت تخصصی نیز ارائه می‌‌شود که افراد در صورت نیاز به خدمات تخصصی‌تر و اعمال جراحی سنگین به مراکز پیشرفته‌تر ارجاع  داده می‌شوند که طبق برآورد صورت گرفته تاکنون سه میلیون خدمت تخصصی رایگان از سوی بسیج جامعه پزشکی به مردم مناطق محروم کشور ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha