دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 103330

قرص‌های جوشان مفیدند یا مضر؟

سلامت نیوز : پزشکان انگلیسی هشدار دادند مصرف مسکن‌های محلول در آب و قرص‌های جوشان به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک هستند، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون آنلاین ؛ پزشکان انگلیسی هشدار دادند مصرف مسکن‌های محلول در آب و قرص‌های جوشان به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی نمک هستند، سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد. این پزشکان در بررسی‌های خود به مقایسه تاثیر مصرف داروهای حاوی نمک و فاقد نمک روی بیماران پرداخته و دریافتند داروهای محلول در آب به دلیل نمکی که دارند، احتمال ابتلا به سکته قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از مشکلات عروقی را تا یک‌پنجم افزایش می‌دهند.

همچنین احتمال ابتلای این افراد به فشارخون بالا هفت برابر افزایش می‌یابد. «جاکوب جورج»، محقق ارشد این مطالعه گفت: می‌دانیم که مصرف نمک بالا موجب افزایش فشارخون می‌شود که فشارخون بالا نیز به نوبه خود عامل حمله قلبی و سکته مغزی است. بسیاری از قرص‌های جوشان حاوی نمک هستند زیرا برای آنکه قابلیت حل شدن در آب را داشته باشند، حاوی ماده‌ای به نام بی‌کربنات هستند که با سدیم ترکیب می‌شود.

در این مطالعه 24 قرص تجویزی جوشان شامل مسکن‌های رایج همچون استامینوفن و آسپرین و برخی مکمل‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. بسیاری افراد بدون داشتن نسخه اقدام به خرید و مصرف این داروها می‌کنند و این مصرف‌کنندگان باید از خطرات احتمالی این داروها بر سلامت خود مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha