دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 103342

استرس چه مشکلاتی را برای پوست ایجاد می‌کند؟

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: استرس و مشکلات عصبی می‌تواند باعث بروز آکنه‌های زخمی عصبی، خارش‌های عصبی و برآمدگی‌های خارش دار در پوست شود.

دکتر محمد نظری در گفت وگو با (ایسنا)، استرس می‌تواند گاهی حالت مخرب و ویران‌گر و بازدارنده پیدا کند که با بروز و یا تشدید بیماری‌های مختلف بدن مانند قلب، اعصاب، دستگاه گوارش، پوست و اختلالات غددی همراه است. بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، لک و پیس، ریزش موی منطقه‌ای، کهیر مزمن و آکنه در اثر استرس فعال شده و تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: حتی خود این بیماری‌ها نیز به واسطه ایجاد نازیبایی ومنظره نامطلوب استرس زاست و می تواند شخص را دچار اضطراب یا افسردگی کند در نتیجه یک دور تسلسل معیوب ایجاد شده یعنی استرس سبب تشدید بیماری و تشدید بیماری سبب افزایش استرس می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان این که گاهی استرس سبب ایجاد ضایعات در پوست و یا ناخن سالم می‌شود، افزود: برخی افراد در اثر استرس موی سر، ابرو، سبیل و یا اندامهای خود را کنده همچنین پوست اطراف ناخن خود را جویده و یا می‌خورند.

وی ادامه داد: استرس و ناراحتی‌های عصبی به اشکال مختلفی مانند آکنه‌های زخمی عصبی، خارش‌های عصبی، برآمدگی‌های خارش دار می‌تواند ظاهر شود.

نظری در ادامه اظهار کرد: استرس و ناراحتی‌های عصبی گاهی بدون ایجاد ضایعه واضح در پوست سبب ایجاد خارش یا سوزش و یا درد در پوست می‌شود که نمونه آن درد و سوزش دهان و زبان، درد و سوزش و یا خارش اندام تناسلی و مقعد در خانم‌ها و آقایان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha