دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 103355

کمبود اعتبار برای تولید واکسن در کشور

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کمبود اعتبار برای تولید واکسن در کشور وجود دارد، گفت: در سال آینده هم بودجه خوبی برای این منظور تخصیص پیدا نکرده است.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود اعتبار برای تولید واکسن اظهار داشت: در چند سال اخیر در بخش تولید واکسن با بی مهری هایی مواجه شدیم و مجبور شدیم که مواد اولیه رو هم وارد کنیم.

وی ادامه داد: ایران در طی سال های گذشته در بخش تولید واکسن موفق عمل کرده است اما طی دو سال اخیر مشکلات اعتباری باعث شده است که کار با مشکل مواجه شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید واکسن نیاز به تولید منابع بیشتر دارد، تصریح کرد: در مجموع از نظر اعتباری تولید واکسن در وضعیت خوبی قرار ندارد و در سال آینده هم بودجه خوبی برای این منظور تخصیص پیدا نکرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمبود اعتبارات مهم ‌ترین معضل تولید واکسن در کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبار امکان تولید واکسن به طور کامل در کشور وجود ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت تولید واکسن در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: باید در تولید واکسن وابستگی کشور را به سایر کشورها کم کنیم و وضعیت تولید را در داخل قوی کنیم.
وی با بیان اینکه واردات واکسن به داخل کشور هزینه ‌زیادی دارد، یادآور شد: زمینه تولید باید در کشور فراهم شود و این به تامین اعتبار نیاز دارد چرا که استفاده از ظرفیت تولید داخل موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha