عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته قرار شد 6 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه ‌ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند اما تا کنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

ریالی از درآمد هدفمندی یارانه به حوزه سلامت پرداخت نشده است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته قرار شد 6 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه ‌ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند اما تا کنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، درباره اختصاص اعتبار ناشی از هدفمندی یارانه ‌ها به حوزه سلامت، اظهار داشت: سال گذشته مقرر شد که 6 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه ‌ها به بخش سلامت اختصاص پیدا کند و این امر در مجلس نیز به تصویب رسید اما تا کنون ریالی از این هزینه پرداخت نشده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال 93 در بخش سلامت تصریح کرد: با وجود آنکه بودجه حوزه سلامت نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما هنوز مشکلات عمده ای در این حوزه داریم که با کمبود اعتبار در سال آینده مواجه خواهیم شد.


وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه در سال 93 بخشی از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها به بخش بهداشت و درمان تعلق بگیرد، خاطرنشان کرد: البته هنوز مشخص نشده است که دولت چه میزان از درآمد هدفمندی یارانه ها را به حوزه سلامت اختصاص می دهد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبارات حوزه سلامت برای سال آینده از وضعیت بهتری برخوردار است اما در مورد میزان بدهیهای وزارتخانه هیچ راه‌حلی به تصویب نرسیده است.


به گزارش پانا، طبق گفته های سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در لایحه بودجه سال 93 رقم اعتبارات وزارت بهداشت به 14 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته است. به این معنا که بودجه ستادی چندان رشد نداشته و بودجه دانشگاهی در مقایسه با سال 92 مقداری بیشتر شده است. یارانه 1860 میلیارد تومانی دارو (بابت جبران مابه‌التفاوت نرخ ارز) نیز در لایحه بودجه 93 حفظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha