سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 103380

تشکیل کمیته بررسی ابهام آلودگی برنج

سلامت نیوز : دبیر انجمن برنج از تشکیل کمیته مشترک بررسی ابهام آلودگی برنج خبر داد و گفت: تنها چیزی که تاکنون درباره آن به قطعیت رسیده‌ایم این است هیچ یک از برنج‌های ایرانی آلودگی ندارند.

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهارکرد: پس از تایید شدن آلودگی برخی محموله‌های برنج هندی، ادامه واردات برنج مشروط به اتمام بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های کشاورزی و بهداشت و ارائه گزارش کامل از وضعیت تولید برنج در این کشور شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان هم اکنون در حال تهیه گزارش کاملی از وضعیت برنج هندی هستند که امیدواریم این گزارش کامل باشد و جزییات آن با قاطعیت اعلام شود.

دبیر انجمن برنج گفت: برای بررسی وضعیت برنج‌های آلوده که اخیرا کشف شده‌اند کمیته مشترکی در وزارت بهداشت با حضور انجمن برنج، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و کمیسیون‌های مربوطه مجلس شواری اسلامی تشکیل شده است تا درباره ابهامات آلودگی برنج بررسی‌ها و کارشناسی‌های نهایی انجام شود.

شایق تاکید کرد: تنها مسئله‌ای که می‌توان با قاطعیت درباره آن اظهارنظر کرد این است که هیچ یک از محموله‌های برنج از نظر باقی مانده فلزات سنگین، مواد شیمایی و... آلودگی ندارد و از حد استاندارد خارج نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha