رئیس بخش جراحی عروق بیمارستان امام رضا مشهد از انجام اولین عمل جراحی موفق عروق با استفاده از گاز کربن دی اکسید خبرداد.

اولین جراحی عروق با استفاده از گاز کربن دی اکسید

سلامت نیوز: رئیس بخش جراحی عروق بیمارستان امام رضا مشهد از انجام اولین عمل جراحی موفق عروق با استفاده از گاز کربن دی اکسید خبرداد.

 

به گزارش سلامت نیوز از مشهد،دکتر مدقق با اشاره به اینکه در کشور های مدرن جراحی عروق بصورت بسته انجام می شود افزود: معنی  جراحی بسته عبور وسایل از داخل رگ هاست که در محل مورد نظر عمل را انجام می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد:برای انجام این کار بایستی از عروق امکان تصویر برداری را داشته باشیم و برای تهیه عکس های رنگی از عروق معمولا از مواد حاجب استفاده می شود.

 

مدقق با اشاره به مضرات ماده حاجب برای کلیه تصریح کرد: اگر بیمار زمینه مناسب مانند دیابت داشته  و مسن باشند امکان نارسایی کلیوی وجود دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای حذف مشکل آسیب به کلیه ها اخیرا در دنیا از گاز دی اکسید کربن در کشورهای مدرن انجام می شود که این گاز با بدن سازگار است و بطور روزانه در طی سوخت و ساز وجود دارد.

 

مدقق با اشاره به اینکه این تکنولوژی امروزه به ایران آمده است گفت: ما این امکانات را در بخش جراحی عروق در مشهد مقدس فراهم کردیم و برای بیمارانی که در معرض نارسایی کلیوی هستند از این گاز برای عکسبرداری رنگی از عروق و همچنین باز کردن
عروق و انجام عمل های داخل عروقی استفاده می کنیم.

 

گفتنی است اولین جراحی با استفاده از گاز کربن دی اکسید بر روی بیماری که بدلیل نارسایی کلیوی دچار کبودی انگشتان پا شده بود در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha