کمک 2000 میلیارد تومانی خیرین برای ارتقای امور بهداشتی درمانی

سلامت نیوز : رییس مجمع خیرین سلامت با اشاره به اینکه با وجود گذشت چهار سال از عمر تشکیل مجمع خیرین سلامت، فعالیت‌های قابل توجهی در مناطق محروم انجام شده است، اظهار کرد: تاکنون 150 شعبه در سراسر کشور ایجاد شده است و مردم بالغ بر 2000 میلیارد تومان برای امور مختلف بهداشتی درمانی کمک کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سید رضا نیری در نشست خبری همایش خیرین عرصه سلامت که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه وقف از سنت‌های اسلامی است و توصیه فراوانی بر آن شده است، اظهار کرد: وقف آثار مثبت مداومی دارد اما متاسفانه رفته رفته کارآیی و کاربرد خودش را از دست داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ادامه اوقاف در حال تلاش است تا مجددا فرهنگ وقف را نهادینه کرده و آن را به جایگاه اول خودش بازگرداند. زیرا امکان وقف در جامعه ما بسیار است و ما هم به دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد. لازم است دست به دست هم دهیم تا این سنت‌های حسنه الهی زنده شود.

رییس مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه جای مجمع خیرین سلامت در کشور خالی بود، اظهار کرد: حدود چهار سال گذشته این مجمع به امر مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد و با وزیر بهداشت عهد و پیمان بستیم که در کنار او باشیم.

نیری با اشاره به اینکه با وجود گذشت چهار سال از عمر این تشکیلات، فعالیت‌های قابل توجهی در مناطق محروم با مشاوره و هدایت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و وزارت بهداشت انجام شده و به ثمر رسیده است، اظهار کرد: کمی زمان می‌برد تا بتوانیم بر تمام اوضاع نظام سلامت تسلط پیدا کنیم و از آنها آگاهی یابیم. البته استقبال مردم به گونه‌ای بوده است که تاکنون 150 شعبه از مجمع خیرین سلامت در سراسر کشور ایجاد شده است و مردم بالغ بر 2000 میلیارد تومان برای امور مختلف کمک کرده‌اند.

رییس مجمع خیرین سلامت ضمن اعلام این خبر که تاکنون 1800 مرکز درمانی شامل درمانگاه، اورژانس‌های جاده‌ای و خانه‌های بهداشت در نقاط محروم که دسترسی آنها به مراکز شهر دشوار است، به کمک خیرین ایجاد شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال در بیرجند 4000 بیمار مبتلا به سرطان زندگی می‌کنند که ناچار بودند برای شیمی درمانی 500 کیلومتر تا مشهد طی کنند، اما اکنون بیمارستانی را برای درمان سرطان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خیر در کشور ما بسیار است، اما آنها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند باید فعالیت این خیرین تجمیع شود و در کنار هم کار کنند. در حال حاضر 40 تا 50 هزار خیر عضو این تشکیلات شده‌اند و 6000 نفر از بزرگان هر استانی نیز عضو هیات امنا و هیات مدیره هر مجمع در محل خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha