قانون جامع حمایت از معلولان در انتظار ارسال به مجلس

سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی آخرین وضعیت لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از معلولان را تشریح کرد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: به منظور بررسی قانون جامع حمایت از معلولان عصر روز گذشته جلسه ای در ریاست جمهوری با حضور نمایندگان بخش های مختلف مربوط به این موضوع برگزار شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با ابراز امیدواری از اینکه پس از بررسی های نهایی قانون مذکور بزودی به سرانجام برسد، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با بررسی های نهایی قانون حمایت از معلولان به نتیجه مطلوبی برسد چرا که اقدامات و کارهای کارشناسی زیادی برای به سرانجام رسیدن آن صورت گرفته است.
وی در ادامه یادآور شد: پس از بررسی نهایی قانون جامع حمایت از معلولان، این قانون برای انجام مراحل تصویب به مجلس ارسال می شود و در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت به تصویب برسد.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون بخش‌ های عمده ‌ای از مشکلات معلولان از جمله مناسب سازی و استخدام این قشر از جامعه مرتفع می شود.
قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در 16اردیبهشت 83 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما در هشت سال گذشته اجرا نشده است، مهم‌ترین دلیلی که برای اجرا نشدن این قانون از سوی مسئولین اعلام شده اختصاص ندادن بودجه از سوی دولت و نداشتن پشتوانه اجرایی است. 28وزارتخانه، اداره و سازمان دولتی در اجرای این قانون وظایفی دارند که باید هماهنگی و همکاری لازم میان این 28دستگاه ایجاد شود که با اجرا نشدن این قانون بحث اصلاح آن مطرح شد.
در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان قرار است بخش‌های حمایتی از جمله حمایت معلولان در بخش اشتغال، مسکن، ازدواج، ارائه خدمات تحصیلی بیش از گذشته در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha