توضیحات وزارت بهداشت درباره امواج مغناطیسی/ دکلهای برق فشارقوی آسیب زاست
سلامت نیوز : مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت به ضرورت آموزش همگانی بهداشت مواجهه با پرتوهای امواج الكترومغناطیس تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مهندس علی گورانی گفت: وظیفه وزارت بهداشت و سازمانهای مرتبط  آموزش به مردم در استفاده از وسایل مولد اشعه است.

وی با اشاره به انواع میدانهای مغناطیسی (EMF) كه شامل امواج رادیوفركانس، مایكروویو، فركانس كم، مادون قرمز، نور مرئی، ماورای بنفش، X نرم، X سخت، ‌اشعه گاما و برقهای فشار قوی است، افزود: مردم دارای حقوق شهروندی مواجهه با میدانهای الكترومغناطیس هستند كه یكی از این موارد حقوق ارتباط با برق فشار قوی (ELF) است.

مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: برق فشار قوی به برقی گفته می شود که از 1000 ولت به بالا یا یک کیلو ولت باشد و برقهای فشار قوی در گروههای مختلف مانند برق ۲۰ کیلوولت، ۶۳ کیلوولت، ۲۲۰ کیلوولت، ۴۰۰ کیلوولت و ۵۰۰ کیلوولت دسته بندی می شود.

گورانی ادامه داد: فرکانس دکلهای برق فشار قوی به شدت پایین اما عمق نفوذ انرژی دریافتی آنها بسیار بالاست و قرار گرفتن در معرض این فرکانسها آسیب زاست.

مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت با اشاره به اینكه چارچوب ورود به حریمهای فشار قوی در خطوط برق رسان، دكلها، تجهیزات، تاسیسات و پستهای برق از سوی وزارت نیرو تعریف شده است، گفت: وزارت بهداشت بنابر رسالت سازمانی خود در قالب برنامه بهداشت پرتوها بر عملكرد تمامی كاربران سیستمهای مولد اشعه، نظارت قانونی دارد.

وی حداقل حریم ورود به دكلهای فشار قوی را 3 متر بیان كرد و در ادامه گفت: در محیطهای عمومی شدت میدان الكتریكی نباید بیشتر از 5000 ولت تقسیم بر متر باشد و همچنین شدت میدان مغناطیسی هم نباید از 0.1 میلی تسلا (MT) بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha