چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 103449

غیر مفید ها برای مادران باردار

سلامت نیوز : مهم ترین توصیه ای که پزشک به زن باردار می کند، پرهیز از خوردن برخی خوراکی هاست ؛ موادی که حتی مصرف مقدار خیلی کم آن، می تواند خطرناک باشد. در سه ماه اول بارداری، جنین در مرحله حساسی است و باید از مصرف هر نوع ماده غذایی که ممکن است واکنش منفی ایجاد کند، پرهیز کرد. همچنین مصرف زیاد برخی از سبزی های حاوی ویتامین، می تواند باعث خون ریزی و دردهای غیرقابل کنترل مادر در ۳ ماه اول شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به چند نوع سبزی که باید از خوردن آن در دوران بارداری پرهیز کرد، اشاره شده است.

بادمجان،اگر چه غنی از موادمغذی است اما خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

برگ شنبلیله، یکی از خطرناک ترین مواد غذایی است که در دوران بارداری نباید مصرف شود، زیرا روی رشد مغز جنین تاثیر می گذارد. باید از خوردن این سبزی به ویژه در ۳ ماه سوم بارداری پرهیز شود.

اسفناج، سرشار از ویتامین K و آهن است. اما مصرف منظم و زیاد آن در دوران بارداری، به سقط جنین منجر می شود. اگر اصرار به مصرف آن دارید، تنها ماهی یک بار مصرف کنید.

کلم بروکلی؛ مصرف منظم آن در ۳ ماه اول بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است که برای جنین مفید است اما در صورت مصرف زیاد آن خطر سقط را افزایش می دهد.

گل کلم، سرشار از ویتامین C است و مصرف زیاد آن باعث سقط جنین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha