رئیس هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران، نسبت به بی اعتنایی دولت در تامین حداقل بخشی از هزینه های کانون انتقاد کرد.

علی اکبر چوپان، در آستانه روز جهانی هموفیلی (28 فروردین)، به مهر گفت: تنها درمانگاه مجهز بیماران هموفیلی در تهران، از حمایت های دولتی محروم است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این درمانگاه از سال 1380، افزود: روزانه 100 تا 150 بیمار هموفیلی، بدون اینکه یک ریال هزینه پرداخت کنند، از خدمات این درمانگاه برخوردار می شوند اما هیچ گونه حمایتی از سوی دولت صورت نمی گیرد.

به گفته رئیس هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران، حداقل هزینه سالیانه در این درمانگاه 300 میلیون تومان است.

وی افزود: این رقم، پولی نیست که دولت نتواند حمایت کند اما همان مبلغی که تا سال گذشته به کانون هموفیلی پرداخت می شد نیز، بدون هیچ اطلاعی به یکباره قطع شد.

چوپان، از ارائه انواع خدمات گوناگون مثل مشاوره های ژنتیکی در درمانگاه کانون هموفیلی خبر داد و گفـت: هر وقت برای برخورداری از کمک های دولتی، با وزارت بهداشت تماس می گیریم، هیچ پاسخ دلگرم کننده ای نمی شنویم.

رئیس هیئت مدیره کانون هموفیلی ایران، در ادامه وضعیت بیماران هموفیلی در کشورمان نسبت به کشورهای درحال توسعه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دارو یک مسئله اساسی برای بیماران خاص است که همچنان در توزیع آن دچار مشکل هستیم.

وی با عنوان این مطلب که 90 درصد از مسائل بیماران هموفیلی به دارو باز می گردد، تصریح کرد: وضعیت رسیدگی به بیماران هموفیلی می بایست در همه جای کشور یکسان باشد ولی در حال حاضر از داشتن چنین برنامه ای محروم هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha