شاخصهای بهداشتی و درمانی کشور وضعیت خوبی ندارد
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر بهداشت، گفت: در این جلسه وزیر بهداشت اعلام کرد که شاخصهای بهداشتی و درمانی کشور وضعیت خوبی ندارد.

علی کائیدی در گفتگو با مهر در خصوص اظهارات وزیر بهداشت در جلسه غیر علنی مجلس گفت: این اظهارات صادقانه، شفاف و متواضعانه بود و به همین دلیل مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکید وزیر بهداشت بر اصلاح زیرساختهای نظام بهداشت و درمان بود علاوه بر این بر لزوم تولید منابع و بودجه برای این وزارتخانه تاکید داشت.

کائیدی با بیان اینکه بر اساس سیاستهای چشم انداز 20 ساله باید در افق 1404 در ردیف کشورهای اول منطقه در زمینه بهداشت و درمان باشیم، گفت: در حال حاضر رتبه ما در منطقه در زمینه بهداشت و درمان حدود 20 تا 27 است که این رتبه بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت آمارهای خوبی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان در کشور ارائه داد، افزود: متاسفانه کشور ما در زمینه بیماریهایی مثل ایدز در رده اول کشورهای منطقه قرار دارد. شاخصهایی مانند مرگ و میر مادران باردار، شیرخواران و بچه های زیر 5 سال نیز در رتبه های 12 تا 16 قرار دارد که با این وضعیت فکر نمی کنم در افق 1404 به رتبه اول منطقه برسیم.

کائیدی با اشاره به مشکلات تامین دارو در کشور، گفت: وزیر بهداشت قول داد که به دنبال حل مشکل تحریم داروها باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وضعیت رتبه ایران در شیوع بیماریهای غیر واگیر، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطانها نشان می دهد کشور از نظر شاخصهای بهداشتی و درمانی در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha