سهم پرستاران از لایجه بودجه 93/ در سال جاری هیچ مبلغی برای پرستاران تخصیص نیافت

سلامت نیوز : عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری و دبیرکل خانه پرستار درخصوص بودجه بخش پرستاری در سال آینده گفت: جامعه پرستاری بیشترین خدمات را در حوزه سلامت ارائه می دهد اما قوانین مالی در این بخش بسیار کمتر از آنچه که باید باشد، در نظر گرفته می شود.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به سهم منابع اختصاص داده شده به پرستاری اظهار داشت: یکی از مواردی که در بخش پرستاری باید مد نظر قرار بگیرد اجرای قانون ارتقای بهره وری است که باید در بودجه پیش بینی شود اما در لایحه پیشنهادی دولت در سال آینده در نظر گرفته نشده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه افزود: جامعه پرستاری بیشترین خدمات را در حوزه سلامت ارائه می دهد اما قوانین مالی در این بخش بسیار کمتر از آنچه که باید باشد، در نظر گرفته می شود.

دبیر کل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاران به افزایش اعتبارات در این بخش خوشبین نیستند، تصریح کرد: در سال های گذشته همواره بودجه ای ناکافی به سازمان نظام پرستاری اختصاص می یافت به طوری که در سال جاری هیچ مبلغی برای پرستاران تخصیص نیافت.

شریفی با اشاره به نظر مجلس برای افزایش اعتبار در بخش پرستاری نیز گفت: خوشبختانه تا آنجا که اطلاع دارم نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس نسبت به تحقق قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حمایت کرده اند و ما نیز منتظر هستیم که این قانون هرچه زودتر اجرایی شود تا جامعه پرستاری خودکفا شود و نیازی به کمک های مقطعی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچ بودجه ای برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری لحاظ نکرده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی هم که اعتبار این قانون در بودجه لحاظ نشود مشکلات پرستاران پابرجاست. متأسفانه برای این قانون نیز در بودجه 93 پیش بینی بودجه ای انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha