پیشنهاد تأمین اعتبار برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان

سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تصویب قانون افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه در سال جاری از پیشنهاد فراکسیون زنان برای تأمین اعتبار اجرایی شدن این قانون در سال 93 خبر داد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، با اشاره به بررسی های فراکسیون زنان برای لایحه بودجه در این حوزه اظهار داشت: در سال آینده در بخشی از حوزه زنان با کاهش بودجه و در بخشی نیز با افزایش نسبی اعتبارات روبرو هستیم.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه لایحه بودجه 93 در بخش زنان مانند همان بودجه سال 92 است، خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه مرکز امور زنان ریاست جمهوری تبدیل به معاونت زنان شده است، این میزان بودجه منجر به کاهش فعالیت های این حوزه خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش های مختلف بودجه زنان در سال آینده تصریح کرد: در بخش ارتقای توانمندی زنان و تحکیم خانواده با کاهش سه درصدی اعتبار روبرو بوده ایم و همچنین در بخش اعتبارات ازدواج و خدمات مشاوره ای با رشد 13 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده ایم.

وی ادامه داد: همچنین در لایحه بودجه 93 تنها 15 میلیارد تومان به موضوع بیمه زنان خانه دار اختصاص پیدا کرده است.

به گفته بیات، برنامه های ساماندهی مشاغل خانگی، تحکیم بنیان خانواده، تامین اجتماعی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در بودجه سال آینده بدون اعتبار مانده اند.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب قانون افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه در سال جاری از پیشنهاد فراکسیون زنان برای تأمین اعتبار اجرایی شدن این قانون در سال 93 خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha