وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: تعرفه های خصوصی و هزینه های پرداختی در سال 87 نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

حق الزحمه داخلی پرداختی از سوی مردم از ابتدای سال جاری به 90 درصد رسیده است که نشان دهنده رشد 20 درصدی نسبت به سال 86 است.

بر اساس این گزارش، ویزیت پزشکان عمومی و متخصص با 50 درصد رشد نسبت به سال 86 بیشترین رشد را در میان خدمات درمانی دارد و این در حالی است که به دنبال آن سهم پرداختی مردم در پرداخت ویزیت پزشکان عمومی به 72 درصد و ویزیت متخصص به 79 درصد رسیده است.

همچنین، مطالعات نشان می دهد، حق الزحمه جراحی در سال 86 نسبت به سال 83 ، 20 درصد رشد داشته است که در حال حاضر هزینه پرداختی توسط مردم 92 درصد است.

گفتنی است، مصوب نظام پزشکی در مورد نرخ حق الزحمه جراحی در سال 87 ، 20 درصد رشد را نشان می دهد که باعث بالا رفتن هزینه پرداختی مردم به 92 درصد شده است.

بر پایه این گزارش، نرخ تخت روز( درجه یک) دارای رشد 30 درصدی نسبت به سال 86 است که سهم پرداختی 81 درصدی را برای مردم به همراه داشته است.

همچنین، این گزارش حاکی است در سال 87 مصوب نظام پزشکی بر اساس تعرفه بخش خصوصی نرخ آزمایش CBC نمونه رشد 20 درصدی را نسبت به سال 86 و هزینه 79 درصدی را برای مردم داشته است.

گفتنی است، نرخ پرتو پزشکی بر اساس اعلام نظام پزشکی در سال 87 ، رشد 25 درصدی را در مقایسه با سال گذشته داشته که موجب افزایش سهم پرداختی مردم به میزان 75 درصد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha