پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 103500

سلامت نیوز : معاون فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۰درصد بیماری‌ها قابل پیشگیری است، گفت: سن امید به زندگی ایرانیان باید به ۸۱ سال برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ رضا ملک‌زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از مسئولیت‌های مختلف برعهده دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: این مجموعه نیاز به مدیریت قوی برای هماهنگی بین بخش‌های مختلف بهداشت وسلامت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از سئوال‌هایی که همیشه با آن مواجهیم این است که چرا درکشورمان دانشگاه‌هایی که در سطح دنیا بدرخشند، محدودند افزود: امیدواریم که از نظر علمی به پیشرفت دست یابیم وبه یک الگو دربین کشورهای اسلامی تبدیل شویم.

معاون وزیر بهداشت، تعداد مقالات ومشارکت علمی ایران در دنیا را در سال‌های اخیر بالا خواند و ابراز کرد: اگر بخواهیم به توسعه علمی پایدار دست یابیم باید تحقیقات ما به سمت تولید داروهای گوناگونی که به آنها نیاز داریم وپیشگیری بیماریهای مزمن پیش رود.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 80درصد مرگ ومیرها قابل پیشگیری هستند، اعلام کرد: متاسفانه پزشکان ما به گونه ای تربیت می شوند که در مطب منتظر بیماران باشند و به پیشگیری از بیماری‌ها کمتر توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمتر کسی به بودجه تحقیقاتی توجه می کند، عنوان کرد: پیشگیری از بیماری‌های مزمن و رسیدن به سن امید به زندگی به 81سال وظیفه نهادهای حوزه سلامت است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید به آن دست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه تحقیقات بسیار کم است، افزود: امیدواریم دانشگاه گیلان در آینده جز 5دانشگاه برتر کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha