پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 103505

افزایش سن، مهم‌ترین علت بروز آب مروارید

سلامت نیوز : فوق تخصص پیوند قرنیه، کاتاراکت (آب مروارید) را از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی خواند و گفت: معمولا علل زیادی در بروز آب مروارید موثرند و پدیده ageing (سن) مهم‌ترین عامل در بروز این بیماری است.

دکتر محمد زارع جوشقانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: در سنین بالا ممکن است در عدسی چشم تیرگی ایجاد ‌شود؛ مانند پنجره‌ای که کدر شده و باید تمیز شود. در کاتاراکت هم باید با کار گذاشتن لنز مناسب، دید دقیق و بهتری را برای فرد فراهم کرد.

این فوق تخصص پیوند قرنیه، چشم را به دوربین عکاسی دارای لنزهای متعدد تشبیه کرد و ادامه داد: مهم‌ترین لنز چشم همان قرنیه است. سطح قرنیه نیز خود مانند لنزی با قدرتی مشخص عمل می‌کند. هر عاملی که تیره شدن قرنیه را سبب شده و نور نتواند از آن عبور کند، باعث از بین رفتن دید می‌شود.

وی در این باره افزود: در این زمان یکی از روش‌ها برای بهبود دید بیمار آن است که با روش‌های مختلف لایه‌ای، کامل، گذاشتن ابزاری خاص و ... قرنیه را تعویض و اصلاح کنیم.

به گفته وی، عواملی نظیر ضربه، عفونت، قارچ، عوامل ارثی و مادرزادی و ... می‌توانند به عنوان عامل بیماری‌های قرنیه، مطرح شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha