عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تعرفه های درمانی سال 93 گفت: تا پایان سال تعرفه های درمانی سال آینده تصویب و نهایی می شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تعرفه های درمانی سال 93 گفت: تا پایان سال تعرفه های درمانی سال آینده تصویب و نهایی می شود.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، درباره تعرفه ‌های تشخیصی درمانی سال 93، اظهار داشت: صحبت‌ های مقدماتی برای تعیین تعرفه های درمانی انجام شده است اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سعی شورای عالی بیمه این است که تا پایان سال جاری تعرفه ‌های درمانی برای 93 را مصوب و نهایی کنند.


وی با تأکید بر اینکه تعرفه های درمانی باید به صورت واقعی تعیین شود در خصوص میزان افزایش تعرفه ها در سال آینده، خاطرنشان کرد: میزان افزایش میانگین تعرفه‌ها فعلا مشخص نیست.


این نماینده مجلس با بیان اینکه تعیین تعرفه‌ های تشخیصی درمانی در سال جاری زودتر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، گفت: در سال آینده روش تعیین قیمت تمام شده خدمات درمانی، ملاک تعرفه ‌گذاری است، به طوری که پیش از این تعرفه ‌گذاری بر اساس رشد بودجه انجام می شد که با توجه به اینکه بر اساس قیمت تمام شده اعلام نمی شد، تعرفه گذاری واقعی نبود اما قرار است که از این پس رشد بودجه ملاک تعیین تعرفه گذاری نباشد.


در سال گذشته تعرفه ‌های تشخیصی درمانی قبل از پایان سال و در زمانی مناسب به هیات دولت ارسال شد، اما ابلاغ آن سه ماه بعد و در پایان خرداد ماه سال 92 انجام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha