عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در تدوین طرح جامع هوای پاک،گفت: بی توجهی مسئولان دولت نهم و دهم به حوزه محیط زیست سقوط 61 پله ای ایران را در ردبه‌بندی جهانی رقم زد.

بی توجهی مسئولان دولت دهم کار دست محیط زیست داد/ لزوم تسریع در تدوین طرح جامع هوای پاک

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در تدوین طرح جامع هوای پاک،گفت: بی توجهی مسئولان دولت نهم و دهم به حوزه محیط زیست سقوط 61 پله ای ایران را در ردبه‌بندی جهانی رقم زد.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خانه ملت درواکنش به  به سقوط 61 پله‌ای ایران در ردبه‌بندی جهانی محیط‌زیست، توضیح داد: از دهه 70 برای مقابله‌با بحران‌های زیست‌محیطی کشور برنامه مدونی تدوین شده‌بود که تا سال 84 با قدرت به پیش رفت، یکی از نتایج آن خارج شدن پیکان از چرخه تولید خودرو و وارد شدن خودروهای انژکتوری بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه این برنامه مدون از ابتدای دولت نهم و در ادامه در دولت دهم در حاشیه قرار گرفت ومسئولان دولت احمدی نژاد با بی‌توجهی نسبت به این موضوع مسائلی چون آلودگی آب، هوا، مواد غذایی، خاک، جنگل، بروز پیدا کرد.

استانداردسازی بنزین مصرفی به حال خود رها شد

وی با بیان اینکه  وضعیت استاندارد‌سازی آلایندگی خودروها و بنزین مصرفی به حال خود رها شده است، تصریح کرد: از سال های گذشته مقرر بود توزیع بنزین یورو4 در سراسر کشور توزیع  شود که متأسفانه هنوز بنزین‌های مصرفی  از استاندارد لازم برخوردار نیستند وبرای رفع این معضل حتی اگر لازم باشد باید بنزین وارد کرد.

فقدان توسعه مترو نتیجه اختلافات شهرداری و دولت بود

پیرمؤذن با بیان اینکه سهم محیط زیست در لایحه بودجه سال آینده بسیار ناچیز است و باید در برسی لایحه بودجه سال 93 وضعیت کنونی محیط‌زیست را درنظر داشت، یادآور شد: اختلافات مالی  دولت ها و شهرداری و به خصوص تهران باعث فقدان توسعه مترو در کلان شهرها شده تا در پی این بی‌توجهی مشکل آلودگی هوای شهرها  بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات این‌چنینی در جلسه فراکسیون محیط‌زیست با معصومه ابتکار تأکید شد با ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری از عنایات ایشان در راستا توجه به معضلات زیست‌محیطی استفاده کرده و مشارک مردمی را برای رسیدن به محیط‌زیستی پاک طلب کنیم.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس تأکید کرد: برای رفع یکی از مشکلات زیست‌محیطی کشور که آلودگی هواست طرح جامع هوای پاک در حال تدوین است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا به زمان تدوین آن سرعت بخشید چرا که داشتن یک هوای پاک حق مسلم هر انسانی است و این موضوع نسبت به بسیاری مباحث دیگر اولویت خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha