یک متخصص زنان با اشاره به اینکه روابط جنسی علت عمده بروز تبخال و زگیل تناسلی است، تاکید کرد: امکان انتقال ویروس مربوط به این بیماری‌ها از طریق استخر، تیغ زدن، اپیلاسیون و استفاده از دستکش آلوده یا وسایل جراحی آلوده بسیار اندک است.

امکان انتقال زگیل تناسلی با اپیلاسیون اندک است

سلامت نیوز: یک متخصص زنان با اشاره به اینکه روابط جنسی علت عمده بروز تبخال و زگیل تناسلی است، تاکید کرد: اپیلاسیون، استفاده از وسایل آلوده جراحی و رفتن به استخر نمی‌تواند عاملی برای بروز تبخال و زگیل تناسلی باشد.

دکتر فاطمه قائم ‌مقامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زمینه‌های بروز تبخال و زگیل تناسلی، اظهار کرد: 99 درصد علت بروز تبخال و زگیل تناسلی به تماس پوست با پوست به ویژه در روابط جنسی بازمی‌گردد.

وی افزود: امکان انتقال ویروس مربوط به این بیماری‌ها از طریق استخر، تیغ زدن، اپیلاسیون و استفاده از دستکش آلوده یا وسایل جراحی آلوده بسیار اندک است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه وسایل پیشگیری از بارداری نظیر کاندوم تا 50 درصد اثر پیشگیرانه دارد، گفت: معمولا این ویروس‌ها از مردان به زنان منتقل می‌شود و بی‌بند و باری جنسی می‌تواند شانس ابتلا به تبخال‌ها و زگیل‌های تناسلی را به شدت افزایش دهد.

قائم مقامی افزود: معمولا برای جلوگیری از بروز این مشکلات، توصیه‌های پیشگیرانه مفیدتر خواهد بود که از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص تزریق واکسن است.

وی با بیان اینکه دختران تا 26 سالگی می‌توانند واکسن علیه کارنو ویروس را تزریق کنند، گفت: اکنون در کشورهای پیشرفته که این واکسن به قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم قرار می‌گیرد، برای پسران نیز در این سنین توصیه می‌شود.

این متخصص زنان ادامه داد: این واکسن‌ها در سه نوبت تزریق می‌شوند و مجموع پروسه زمانی تزریق آن حدود شش ماه طول می‌کشد و اثر پیشگیری‌کننده دارد.

قائم مقامی به ضرورت انجام تست پاپ اسمیر توسط زنان از 30 سالگی هر سه سال یک بار، اظهار کرد: انجام آزمایش HPV از 30 سالگی به بعد نیز توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تجویز محلول و کرم‌های موضعی توسط پزشک را راهکار درمانی تبخال و زگیل تناسلی دانست و گفت: اگر مشکل با داروهای موضعی برطرف نشود، می‌توان با جراحی به بهبود آن کمک کرد. البته زگیل و تبخال تناسلی دردسرساز است و احتمال عود آن وجود دارد.

وی افزود: ممکن است ویروس‌ها عود کنند که در این صورت نیازمند درمان چند مرحله‌ای تا زمان پاک شدن کامل ویروس است. طول دوره درمان تبخال و زگیل تناسلی دو تا شش هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha