شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 103583

سال 93 جهش قیمتی دارو نداریم

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر افزایش 200 میلیارد تومانی اعتبارات دارویی در سال آینده به اعلام نظر درباره وضعیت قیمت دارو در سال 93 پرداخت.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: دولت برای سال 93 اعتبار 2400 میلیارد تومانی برای حمایت از همه بیماران بخصوص بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مجموع اعتبارات دارویی سال 93 گفت: برای وزارت بهداشت حدود 14 هزار و پانصد میلیارد تومان در بودجه 93 پیش بینی شده است که تقریبا 2500 میلیارد تومان آن به حوزه غذا و دارو اختصاص دارد.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در این صورت به طور حتم در سال آینده جهش قیمتی نخواهیم داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی دولت این است که قیمت نرخ ارز را کنترل کند تا افزایش ارزی در سال آینده نداشته باشیم.

دیناروند افزود: بنابراین افزایش قیمت دارو، افزایش قیمت ناشی از تورم خواهد بود. نیت دولت هم این است که تورم را روی نرخ 25 درصد نگه دارد. مطمئن هستیم افزایش قیمت ما در حد نرخ تورم خواهد بود و نه بیشتر.

وی با بیان اینکه بخشی از گرفتاری‌های مربوط به بروز بحران دارو در ماه‌های گذشته ناشی از عدم تدبیر بموقع بود، گفت: اکنون در تلاش هستیم تا وضعیت دارویی روزبه روز بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha