جیب بیمارستان های دولتی تا نیمه بهمن پر می شود؟

سلامت نیوز : رئیس سازمان بیمه سلامت می‌گوید: با راهکارهای مختلف از جمله شروع سهام و دریافت بودجه مازاد در سال ۹۲ سعی می‌کنیم نیمی از مطالبات بیمارستان‌های دولتی را تا نیمه بهمن بپردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ انوشیروان محسنی بندپی، در پاسخ به این که کارشناسان مختلف افزایش 25 تا 66 درصدی تعرفه های پزشکی را برای سال 93 پیش بینی کرده اند و نظر شما به عنوان رئیس سازمان بیمه سلامت چیست، گفت: ما دو راهکار را دنبال می کنیم یکی آنکه قیمت تمام شده خدمات را بر اساس تکلیف قانونی مشخص کرده و ارزش نسبی خدمات در بخش های بستری، ویزیت و سرپایی حوزه سلامت را بازنگری می کنیم.

وی ادامه داد: پس از آن با توجه به منابعی که قانون در بودجه سال 93 برای سازمان بیمه سلامت و سازمان های بیمه گر مشخص می کند بین منابع و مصارف ما یک رقم مشخص را در نظر می گیرید.

محسنی بندپی در مورد احتمال افزایش 66 درصدی تعرفه های پزشکی افزود: از آنجا که خدمات پیشگیری، آموزش و سهم ماماها در بسته خدمتی بیمه روستاییان پررنگ تر شده و اعتبارات این بیمه برای سال آینده 65 درصد رشد داشته برخی فکر می کنند اعتبارات حوزه سلامت هم باید همین میزان رشد کند.

به گفته رئیس سازمان بیمه سلامت، افزایش 24 تا 26 درصدی تعرفه های پزشکی برای سال آینده عدد معقولی است که شورای عالی بیمه حول این محور تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

وی در مورد حل مشکل پرداخت های بیمه ها که همواره به شش ماه تأخیر به بیمارستان های دولتی و داروخانه ها انجام شده و آنها را با بحران مواجه کرده گفت: قبول داریم که بیمارستان های دولتی سازوکاری جز پذیرش بیماران بیمه ای و بیماران بی بضاعت ندارند و از طرفی دیگر اعتقاد داریم هزینه های انجام شده در بیمارستان های دولتی بیشتر از خرید خدمتی است که بیمه ها از بیمارستان ها انجام می دهند.

محسنی بندپی گفت: ما سه راهکار مشخص را پیش رو گرفتیم یکی اینکه با معاونت نظارت و راهبردی وارد مذاکرات شدیم تا سهامی که بابت مطالبات سالهای قبل در اختیار داریم را در معرض فروش گذاشتیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر این معاونت پذیرفت تا هر مبلغی که در سال 92 در کمک بودجه ای در نظر گرفته شد سازمان بیمه سلامت را جزو سه اولویت اول برای پرداخت قرار دهد. از طرف دیگر درخواست کردیم تا کل اعتبارات تا پایان سال را یک مرتبه به ما بدهند و امیدواریم تا دهه فجر نیمی از مطالبات بیمارستان های دولتی که حدود 750 میلیارد تومان است را بتوانیم بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha