تشکیل کارگروه بررسی تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی وضعیت پارازیت ها بر سلامتی گفت: کارگروه مشترکی برای بررسی این موضوع تشکیل شده اما هنوز نتیجه بررسی کارشناسان اعلام نشده است.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه در رابطه با بحث اثرگذاری پارازیت ها نشست های مختلفی در دوره قبل و دوره فعلی وزارت بهداشت برگزار شده است، اظهار داشت: زمزمه های اثرگذاری پارازیت ها بر سلامتی مردم از اواخر دولت دهم آغاز شد که در این رابطه سلسله نشست هایی را با وزیر وقت برگزار کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و بررسی این موضوع به وزارت بهداشت در دولت یازدهم رسید که خوشبختانه مسئولان وزارت بهداشت از پیگیری مساله وضعیت پارازیت ها استقبال کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گزارش های اولیه کارشناسان در مورد پارازیت ها ارسال شده است اما باید گفت ه هنوز اقدامی جدی برای این موضوع انجام نشده است. در این گزارش ها مشخص شده است که میزان پارازیت ها در کدام شهرها بیشتر است و یا به عنوان نمونه در کدام نقطه از تهران بیش از حد استاندارد و یا کمتر از آن است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود پارازیت ها بر سلامتی مردم تأثیرگذار است، گفت: متاسفانه پارازیت ها بر سلامتی مردم اثرگذار است و خطرات جدی برای سلامتی دارد که باید برای آن اقدام جدی صورت داد اما اینکه چه میزان از پارازیت ها اثرگذار است و راهکارهای آن چه چیزهایی است را باید وزارت بهداشت اعلام کند.
وی یادآور شد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت پیگیر بررسی موضوع پارازیت ها است و تا آنجایی که اطلاع دارم کارگروه مشترکی در وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات به این منظور تشکیل شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به ورود مجلس درباره پارازیت ها خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می کند.
طی سال های اخیر موضوع پارازیت های ماهواره ای در شهر تهران بارها و بارها از سوی مسئولان شورای شهر اعلام شده بود، اما تا کنون هیچ منبعی خطر این پارازیت ها را تایید نکرده است هر چند که مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت نیز در زمان تصدی خود اعلام کرده بود که “بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده پارازیت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند”.
این در حالی است که علی رغم گفته های ضد و نقیض مسئولان در رابطه با وجود پارازیت ها، در اوایل دی ماه امسال وزیر بهداشت اعلام کرد که گزارش اولیه در مورد وضعیت تأثیر پارازیت ها بر سلامت به رئیس جمهوری تقدیم شد اکنون نیز کارگروه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای بررسی همه ابعاد این موضوع تشکیل شده و به زودی گزارش نهایی برای تصمیم گیری تقدیم رئیس جمهوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha