پیگیری رفع مشکلات بیمارستان های دولتی

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت با اشاره به مشکلات حوزه سلامت در رابطه با بیمارستانهای دولتی اظهار داشت: در رابطه با بخش سلامت در حوزه بیمارستان های دولتی اقداماتی انجام شده است اما آنگونه که باید طبق قانون به آن توجه شود تا کنون صورت نگرفته است.

محمد جواد نظری مهر در گفت و گو با پانا گفت: در حال حاضر مشکلات بیمارستان های به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی افزایش یافته است و دانشگاه های ما به شدت با مشکل روبه رو هستند.

وی با بیان این که دولت باید مشکلاتی که از قبل در بخش حوزه سلامت وجود داشته را رفع کند، گفت: خوشبختانه امسال نگاه ریاست جمهور و وزیر بهداشت به حل مشکلات حوزه سلامت بسیار مطلوب است و برنامه های کارشناسی شده ای توسط وزیر بهداشت جهت رفع مشکلات حوزه سلامت ارائه شده است.
این نماینده مجلس بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که باید اولویت بندی های جهت رفع مشکلات حوزه سلامت آغاز شود و اینکه چه میزان وزارت بهداشت در این مسیر موفق می شود بستگی به برنامه ها و اجرای آن دارد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به برخی مشکلات کنونی حوزه سلامت اظهارداشت: مشکلاتی از جمله حضور مسئولان غیرحرفه ای مشکلات در این بخش، وجود زیرمیزی ها، واقعی نبودن نرخ تعرفه های پزشکی و مشکلات بیمه ای را می توان از عمده ترین معضلات بخش بیمارستان های دولتی به شمار می رود.
وی ادامه داد: پیگیری کمیسیون بهداشت به همراه پیگیری مسئولان وزارت بهداشت در راستای حل مشکلات بیمارستان ها ادامه دارد تا مقداری از این مشکلات موجود با توجه به برنامه های ارائه شده وزیر بهداشت مرتفع شود و چنانچه این اقدامات صورت گیرد به یک نقطه مشترک در این حوزه رسیده ایم.
نظری مهر با بیان این که در حوزه سلامت خلا قانونی وجود ندارد تصریح کرد: یکی از عمده ترین مشکلات ما در بخش بهداشت و درمان اجرا نشدن صحیح قوانین است، اگر قوانین آنگونه که باید اجرا شوند مشکلات موجود برطرف می شود.
وی با اشاره به موضوع پدیده زیرمیزی در حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: طبق قانون باید با کسانی که با دریافت زیرمیزی قانون شکنی می کنند و قانون را زیر پا می گذارند برخورد شود. با وجود جامعه پزشکی قانونمند بسیاری از مسائل در این حوزه حل خواهد شد.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چه میزان اعتبار برای حل مشکلات بیمارستان های دولتی نیاز است، گفت:طبق قانون می بایست 10 درصد از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها به مشکلات حوزه سلامت اختصاص یابد اما تا کنون این موضوع عملیاتی نشده است که امید است در بودجه سال آینده این قانون اجرایی شود و ما شاهد باشیم که 30 درصد هزینه های درمان از جیب مردم و مابقی توسط دولت پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha