شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 103597

آزبست عامل مهم ابتلا به سرطان

سلامت نیوز : معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین آزبست را جزو موادی دانست که بالاترین تأثیر را در ابتلا به سرطان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیاوش شمسی‌‌پور صبح امروز در همایشی که برای تاکسی‌‌رانان در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده و همچنین ارائه بنزین با کیفیت تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای درون شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل زیست محیطی به دلیل عدم توجه کافی مردم و مسئولان در شرف تبدیل به فاجعه است، افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه، تالاب هامون و زاینده‌رود، پدیده گرد و غبار، وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله مواردی است که در حال تبدیل شدن به فاجعه زیست‌محیطی است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین شیوع سرطان را از دیگر فجایع برای جامعه بشری دانست که در بعضی از شهرهای بزرگ کشورمان نیز نمود پیدا کرده که از یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی به‌ویژه استفاده از آزبست در لنت ترمز خودروها در گذشته بوده است.

شمسی‌پور نقش تاکسی‌رانان را در کاهش آلودگی هوای شهرها تاثیرگذار دانست و تأکید کرد: تاکسی‌رانان با انجام تمهیداتی می‌توانند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای شهرها و کمک به حفظ محیط زیست داشته باشند.

وی جایگزینی خودروهای فرسوده، انجام معاینه فنی منظم خودروها، استفاده از لاستیک‌های نو، گازسوز کردن خودروها و خاموش کردن خودروها در پشت چراغ قرمز را از جمله مواردی دانست که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد.

در این همایش که به همت سازمان تاکسیرانی استان در سالن شهید رجایی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، بیش از 200 نفر از تاکسی‌رانان و سایر دارندگان وسایل نقلیه عمومی به جز رانندگان اتوبوس حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha