کاهش 20 درصدی هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

سلامت نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پی تصویب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد 20 درصد هزینه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.


دکتر علی ربیعی در گفت‌و‌گو با ایران با اعلام این مطلب افزود: در جلسه هیأت امنا مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی از محل منابع خود و با هدف کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش این سازمان مبلغ 100 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص دهد. وی افزود: این تصمیم موجب خواهد شد تا این افراد که عمدتاً جزو اقشار زحمتکش و کم‌درآمد جامعه هستند، بتوانند به راحتی نیازهای درمانی و بهداشتی خود را از طریق بیمه تکمیلی درمان تأمین کنند. وی اظهار داشت: همچنین شرکت بیمه‌گر آتیه‌سازان حافظ نیز در ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی 20 درصد تخفیف را لحاظ کرده است، زیرا در حال حاضر بیمه مرکزی برای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان نرخ 25 هزار و 400 تومان را اعلام کرده بود، اما شرکت بیمه‌گر مذکور با 20 درصد تخفیف و کمتر از نرخ معمول هر بازنشسته را با 20 هزار و 200 تومان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است.


دکتر ربیعی با بیان این‌که ارتقای خدمات و بهبود وضعیت درمان کشور از اصلی‌ترین برنامه‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های سنگین خدمات پزشکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با همکاری متولیان امور سلامت کشور تلاش دارند با برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های مناسب و تخصیص اعتبارات لازم سهم بیمار از هزینه‌های درمان را به 30 درصد برسانند. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر پرداخت از جیب بیماران حدود 70 درصد هزینه‌های درمانی است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته در این زمینه بیانگر آن است که در شرایط کنونی بخشی از حقوق بازنشستگان صرف درمان و هزینه‌های دارویی آنان می‌شود. به همین علت برای کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی این قشر جامعه و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آنان، تمامی بازنشستگان و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته‌اند تا به وسیله این بیمه، بخشی از هزینه‌های درمانی آنان پوشش داده شود. به گفته دکتر ربیعی هم‌اکنون بیش از 2 میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان آتیه‌سازان حافظ هستند.


وی تأکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر باید شرایطی را فراهم کنند تا برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به دلیل وضعیت جسمانی و کهولت سن که نیازمند مراقبت‌های بهداشتی هستند، بتوانند به خدمات درمانی و بیمارستانی دسترسی آسانی داشته باشند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه درمان سلامت محور و افزایش سطح رفاه اجتماعی و کاهش هزینه‌های سنگین خدمات پزشکی از جیب مردم را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌ای تابعه در سال‌جاری و آینده عنوان کرد.


اقدامی مؤثر در کاهش پرداخت سهم بازنشستگان
دکتر افشین مقصودی مدیرعامل شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایران با تقدیر از حمایت‌ها و مساعدت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کاهش هزینه‌های درمانی بازنشستگان گفت: این اقدام هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر پرداخت 20 درصد از هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان موجب خواهد شد تا سهم پرداختی آنان برای استفاده از بیمه تکمیلی درمان کاهش پیدا کند. وی افزود: بر این‌اساس 4 هزار تومان از نرخ 20 هزار و 200 تومانی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
دکتر مقصودی اظهار داشت: طبق قرارداد منعقده با کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، تمامی بازنشستگان و خانواده آنان می‌توانند بابت بستری جراحی تا سقف 8 میلیون تومان، بستری طبی تا سقف 5 میلیون تومان، تعهدات آزمایشگاهی تا سقف 250 هزار تومان و تعهدات پاراکلینیکی (سرپایی) از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند. به گفته وی بازنشستگان و مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان می‌توانند با دریافت معرفینامه از نمایندگی‌های شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به مراکز و بیمارستان‌های طرف قرارداد مراجعه کنند.

عملکرد بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۲ صفر بوده است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: عملکرد بیمه زنان خانه‌دار در سال ۹۲ صفر بوده است ولی اگر 15 میلیارد تومان پیشنهادی دولت برای سال ۹۳ به صورت واقعی محقق شود می‌تواند اتفاق خوبی بیفتد و پایه‌‌ای برای سال‌های بعد باشد.شهیندخت مولاوردی اظهار کرد: در خصوص بیمه زنان خانه‌دار مکاتباتی انجام شد و روی تمام مکاتبات نوشته شد: «مساعدت شود» ولی با توجه به این‌که گنجایش افزایش بودجه بیش از این وجود ندارد و با توجه به سیاست انقباضی که بر نحوه تزریق بودجه و برنامه‌های اقتصادی حاکم است قطعاً امکان افزایش بودجه وجود نداشته است.


به گزارش فارس، وی ادامه داد: در عین حال وقتی ما متوجه شدیم که اعتبار پیشنهادی ما به 15 میلیارد تومان رسیده است درخواست کردیم که حتماً مساعدتی شود تا قبل از این‌که لایحه دولت به مجلس برسد تغییراتی روی آن اعمال شود. مولاوردی اظهار داشت: اما ظاهراً امکان افزایش آن وجود نداشته است و استدلال من این است که با اعتبار سال 92 اگر مقایسه کنیم کاهش 85 درصدی اعتبار بیمه زنان خانه‌دار در صورتی که 100 میلیارد تومان کاملاً تخصیص پیدا کرده بود درست است اما عملکرد در سال 92 صفر بوده است و بنابراین اگر این 15 میلیارد تومان به صورت واقعی محقق شود بنابراین می‌تواند اتفاق خوبی بیفتد و پایه‌‌ای برای سال‌های بعد باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha