افزایش 3 هزار میلیارد تومانی اعتبارات وزارت بهداشت
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 3 هزار میلیارد تومانی اعتبارات وزارت بهداشت در سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر عبدالرضا عزیزی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی خونهای نادر که در پایگاه انتقال خون استان تهران برگزار شد، بر ضرورت ارتقای سطح سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: امروز شاخصهای سلامت در تمام کشورها به صورت مرتب از سوی سازمانهای جهانی در حال ارزیابی است و از طریق اینترنت و به صورت آنلاین در اختیار همه مردم قرار دارد. علی‌رغم اینکه در بسیاری از شاخصهای مربوط به سلامت از رشد خوبی برخوردار هستیم، اما در برخی موارد نیز دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که لازم است جبران شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شاخص امید به زندگی و همچنین میزان مرگ و میر مادران در حین زایمان از جمله شاخصهایی هستند که پیشرفت خوبی داشته‌اند و اکنون نیز در حال بهبود هستند. از جمله عوامل مهم بهبود شاخص کاهش مرگ و میر مادران در حین زایمان، تلاش‌ها و اقدامات سازمان انتقال خون است که توانسته خون سالم و کافی را برای نجات بیماران نیازمند فراهم کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تهیه خون سالم از دغدغه همیشگی جامعه بشری است، افزود: یکی از اهداف سازمان انتقال خون نیز تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز در کشور است. انتقال خون ایران به ویژه در زمان جنگ تحمیلی تلاشهای بسیاری کرد و با سازمان‌دهی مناسبی که داشت، توانست بر تعداد داوطلبان اهدای خون در ایران بیفزاید.

عزیزی گفت: انتقال خون ایران به شاخص اهدای خون 100 درصد داوطلبانه دست یافته است و در زمینه حذف خون آلوده نیز موفق عمل کرده است.

وی با اعلام اینکه حدود 3 هزار میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت در سال 93 اضافه شده است، گفت: وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت و سخنرانی کرد که مورد توجه نمایندگان مجلس واقع شد و تصور نمی‌کنم این افزایش اعتبار، مخالفی در کمیسیون بودجه داشته باشد و حتما هم در صحن علنی مصوب خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این بودجه عملیاتی خواهد بود و حتما بیش از 90 درصد آن تخصیص خواهد یافت. وزیر بهداشت به مقوله خون توجه ویژه دارد. ما نمایندگان هم کمک می‌کنیم سازمان انتقال خون بتواند سهم خود را از این نوع اعتبار بگیرد و وضعیت خود را ارتقاء دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha