رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون در مجلس درباره بازدید گری لوییس هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل از دریاچه هامون، گفت: به‌دنبال پیگیری‌های فراکسیون نجات دریاچه هامون از سازمان ملل، نماینده این سازمان از دریاچه هامون بازدید کرد و قرار شد سازمان ملل پیگیر حق‌آبه این دریاچه از افغانستان باشد.

قول نماینده سازمان ملل برای پیگیری حق‌آبه دریاچه هامون/ انتقال آب هیرمند به گودزره پاکستان

سلامت نیوز: رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون در مجلس درباره بازدید گری لوییس هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل از دریاچه هامون، گفت: به‌دنبال پیگیری‌های فراکسیون نجات دریاچه هامون از سازمان ملل، نماینده این سازمان از دریاچه هامون بازدید کرد و قرار شد سازمان ملل پیگیر حق‌آبه این دریاچه از افغانستان باشد.

سیدباقر حسینی در گفت ‌وگو با خانه ملت، درباره بازدید گری لوییس هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل از دریاچه هامون که به‌دنبال پیگیری‌های فراکسیون نجات دریاچه هامون و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست صورت گرفت، توضیح داد: مدتی قبل این فراکسیون از معصومه ابتکار و کابینه دولت درخواست کرد که برای بازدید از این دریاچه اقدام کنند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و هامون ادامه داد: در پی همین پیگیری‌ها از سازمان ملل نیز نماینده‌ای برای بازدید از دریاچه هامون به ایران آمد و در جریان خشکی کامل این دریاچه قرار گرفت.

وی افزود: گری لوییس وقتی در جریان دلایل خشکی این دریاچه بین‌المللی قرار گرفت به اهالی سیستان و بلوچستان قول داد حق‌آبه این دریاچه را از افغانستان پیگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره دلیل خشکی دریاچه هامون، توضیح داد: افغانستان مسیر آب هیرمند را منحرف کرده و سدهای متعددی سر راه این رودخانه بسته است.

رئیس فراکسیون نجات دریاچه هامون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر مسیر نهایی رود هیرمند به سمت گودزره در پاکستان هدایت کرده و دیگر هیچ انشعابی از این رود به ایران نمی‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha