یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 103630

برای تولید واکسن بودجه کافی نداریم

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص مشکلات موجود بر سر راه تولید واکسن در کشور از تشکیل کمیته ای برای بررسی مشکلات در این بخش خبر داد.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم اینکه واکسن سازی در کشور ما سابقه طولانی دارد اما هنوز واردات در این بخش قوی است و نتوانسته ایم کمبودهای این حوزه را جبران کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد کمیته‌ای از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با انجام بازدید میدانی از سازمان واکسن و داروسازی رازی مشکلات این سازمان را به کمیسیون گزارش کنند. 
وی با اشاره به موضوه کمبود اعتبار در تولید واکسن در کشور تصریح کرد: ضعف بودجه در تولید واکسن یکی از عمده مشکلات مطرح شده در این حوزه است که کمیسیون بهداشت مجلس به جد پیگیر کاهش مشکلات تولید واکسن و همچنین افزایش اعتبار در این بخش خواهد بود.
خضری یادآور شد: مشکلات واردات به دلیل وجود مشکل و ضعف دانش علمی در کشور نیست بلکه کمبود اعتبار موجب شده تا حمایت های لازم از تولید واکسن آنگونه که باید شکل نگیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: سیاست گذاری در زمینه تولید واکسن باید به گونه ای پیش برود که علاوه بر تامین نیاز داخلی، واکسن های تولید داخل در بازارهای جهان نیز با سایر کشورها رقابت کند.
وی با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی در تولید واکسن در کشور گفت: بخش خصوصی نیز باید در تولید واکسن و پژوهش های علمی در این بخش ورود داشته باشد تا تولیدات با کیفیت انجام شود.
به گزارش پانا، همچنین پیش از این وزیر بهداشت درباره کمبود تولید واکسن در کشور هشدار داده و اعلام کرد که ایران پیش از این نه تنها واکسن خود بلکه واکسن کل منطقه و حتی خارج از حوزه منطقه را تامین می کرد اما متاسفانه اکنون وارد کننده هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha