یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 103637

ضرورت افزایش 66 درصدی تعرفه های پزشکی

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه لازم است بعد از تقویت بیمه‌ها تعرفه‌ها به سمت واقعی شدن پیش روند، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت تا زمانی که بیمه‌ها یکپارچه نشود نمی‌توان عدالت در سلامت را عملیاتی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حمیدرضا عزیزی‌فارسانی با تاکید بر ضرورت افزایش 66 درصدی تعرفه‌های حوزه سلامت،‌ افزود: بدون‌ شک واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی در پرداخت حقوق و مزایای تیم سلامت و ارایه خدمات بهتر پزشکان نقش مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون نباید سنگینی بار هزینه‌های درمان بر دوش بیماران باشد اما اکنون در مناطق محروم، این هزینه‌ها کمرشکن بوده به گونه‌ای که برخی بیماران برای اعمال جراحی دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند تا بتوانند هزینه‌های درمان را پرداخت کنند.

عزیزی فارسانی با تاکید بر ضرورت تقویت بیمه‌ها در امر اجرای عدالت در سلامت، تصریح کرد: باید بعد از تقویت بیمه‌ها، تعرفه‌ها واقعی شده تا  هزینه‌های درمان فشار کمتری را به دوش مردم بیندازد؛ اگر تعرفه‌ها واقعی شوند اما بیمه‌ها به همین منوال به کار خود ادامه دهند بسیاری از مردم بیش از پیش به زیر خط فقر کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی باید به نسبت تورم و شرایط اقتصادی واقعی شود، ادامه داد: تا زمانی که بیمه‌ها یکپارچه نشود نمی‌توان عدالت در سلامت را عملیاتی کرد؛ اکنون برخی از افراد از بیمه‌های تکمیلی برخوردار هستند اما عده‌ای دیگر هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند بنابراین باید بیمه سلامت ایرانیان هرچه زودتر عملیاتی شود.

عزیزی فارسانی درباره احتمال افزایش 66 درصدی تعرفه‌های حوزه سلامت، افزود: این افزایش درصورتی قابل قبول است که بیمه‌ها نیز به صورت واحد، با یکدیگر هماهنگ بوده و نقش پررنگی در پوشش بیمه‌ای افراد داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری افزایش 66 درصدی اعتبارات بیمه سلامت، یادآور شد: امروزه بیمه‌ها بدهی زیادی به بیمارستانها دارند و چالشهای عمیقی سر راه آنها است بنابراین لازم است در کنار رفع این معضلات با واقعی کردن تعرفه‌های پزشکان وضعیت حوزه سلامت را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha