یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 103641

دوپینگ قانونی به روش ایرانی، چینی و هندی!

سلامت نیوز : برای همه ما پیش آمده كه به دلایل مختلف مانند فشار و استرس ناشی از كار روزانه، به هم خوردن قرار كاری یا یك دعوای كوچك خانوادگی دچار بی‌حوصلگی و بدخلقی شویم و همین موضوع علاوه بر آنكه روحیه خودمان را خراب كند تاثیری منفی بر سایر اعضای خانواده داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ اگر می‌خواهید با طبیعی‌ترین شیوه‌ها و روش‌هایی كه درمانگران و متخصصان طب‌های طبیعی از آن برای تغییر حال و افزایش نشاط و انرژی مراجعین خود استفاده می‌كنند، آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید. با مرور این نسخه‌ها خواهید دید كه چگونه در كمتر از چند ساعت می‌توانید حس و حال‌تان را با كمك گیاهان دارویی یا تكنیك‌های درمانگران شرقی عوض كنید.

دوپینـگ با دمنـوش بوعلی سـینا

یكی دیگر از شیوه‌هایی كه می‌تواند در مدت زمان كوتاهی حال شما را بهتر و اعصاب‌تان را آرام كند، دمنوش بهار‌نارنج است. دمنوش بهارنارنج یكی از بهترین داروهای گیاهی است كه طبیعتی گرم دارد و یك نوشیدنی مفرح‌بخش و با نشاط محسوب می‌شود كه نوشیدن آن در عصر روزهای سرد بسیار لذت‌بخش است. در متون طب سنتی به این نكته اشاره شده كه بهارنارنج علاوه بر خاصیت آرامش‌بخشی و شادی‌بخشی می‌تواند عملكرد مغز را تقویت كند و به ریلكسی اعصاب نیز كمك كند،‌ بنابراین اگر احساس می‌كنید نیاز به چیزی دارید كه حال و هوای شما را تغییر دهد، بهتر است سراغ جعبه گیاهان دارویی‌تان بروید و دمنوش بهارنارنج دم كنید. برای تهیه این دمنوش كافی است یك قاشق غذاخوری از برگ‌های خشك بهارنارنج را در یك لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم‌ بیاید. فراموش نكنید كه سر لیوان را با نعلبكی بپوشانید. دمنوش گل‌گاوزبان و بابونه نیز می‌تواند بعد از دمنوش بهارنارنج بهترین انتخاب باشد.

به شیوه هندی‌ها شاد شوید

اگر در شرایطی قرار گرفتید كه به طور ناگهانی فشار و استرس زیادی به شما منتقل شد، می‌توانید از تكنیك تمركز درمانی و مدیتیشن برای تخلیه این فشار استفاده كنید. برای به دست آوردن نشاط و شادابی اولیه خود بلافاصله به یك اتاق خلوت بروید كه پنجره‌ داشته باشد. پنجره را باز كنید و اجازه دهید هوای تازه درون اتاق بیاید و اكسیژن كافی وارد اتاق شود. سپس به صورت چهارزانو روی یك زیرانداز نرم یا یك پتوی چهار تا بنشینید و خیلی آرام با کمک دهان‌تان تنفس کنید. در این حالت اجازه دهید دهان‌تان به مقدار کمی بازبماند و از این طریق عمل دم و بازدم را انجام دهید. دقت کنید که نفس‌های‌تان عمیق نباشد. به این ترتیب تمامی تمرکز خود را روی نفس‌های آرام و منظم خود متمرکز کنید تا در بدن‌تان احساس سبکی و ریلکسی کنید. پس از مدتی احساس سبکی و شلی را در عضلات صورت، فک‌ها و تمامی بدن حس می کنید. در این مرحله تنها کافی است به واژه‌های خنده، شادی، نشاط و شادابی فکر کنید. روی این واژه تمرکز کنید. 15 دقیقه در این حالت بمانید. این نشاط در سراسر روز شما را همراهی خواهد کرد.

روش درمانی مهاراجه‌ای

هندی‌ها شیوه‌های جالبی برای بهبود شرایط روحی و روانی خود دارند. آنها از تكنیك‌های حمام‌درمانی و عطردرمانی نه تنها برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌كنند بلكه از این شیوه‌ها برای تغییر شرایط روحی و روانی بهره می‌گیرند. اگر بعد از یك روز كاری خسته و كوفته از محل كار به خانه برگشتید و نیاز دارید در مدت زمانی كوتاه حال‌تان را تغییر دهید، می‌توانید به روش مهاراجه‌ها حمام درمانی كنید و از عصاره پرتقال یا اسانس گل سرخ استفاده كنید. كافی است وان را از آب نیمه ولرم پر كنید و 5 قطره از این عصاره‌ها را درون وان بریزید و به مدت 20 تا 30 دقیقه درون آب دراز بكشید. حتی اگر در حمام خانه وان ندارید می‌توانید به شیوه‌ دیگری حمام درمانی كنید. دوش آب گرم را باز كنید و 5 تا 7 قطره از این عصاره را روی یك دستمال اسپری كنید و گوشه‌ای از حمام قرار دهید تا با تنفس آن بتوانید نشاط و شادابی را به جسم و روح‌تان منتقل كنید.

ماساژ یک ساعته حال‌تان را خوب می‌کند

یكی از راه‌های ساده كه در كمتر از 100 ساعت و حتی كمتر از یك ساعت می‌توانید با كمك آن شرایط روحی و حال و هوای درونی‌تان را تغییر دهید و پرانرژی‌ شوید ماساژ درمانی است. چینی‌ها با ماساژ بدن و تخلیه انرژی‌های منفی و انتقال انرژی مثبت از طریق مردین‌های بدن به فرد كمك می‌كنند تا با تمركز تك‌تك سلول‌های بدنش را از فشارها و تنش‌های عصبی تخلیه كند. برای ارائه این ماساژ بهتر است از یك اتاق آرام و ساكت با اكسیژن كافی استفاده كنید و عضلات فرد را از شانه‌ها به سمت پایین با آرامش و ریلكسی ماساژ دهید. برای این كار بهتر است از سرانگشتان هر دو دست كمك بگیرید و به صورت موازی عضلات را از سرشانه‌ها به سمت پایین ماساژ دهید. بهترین حركت برای ماساژ عضلات استفاده از كف دست و ایجاد حركت دایره‌ای با فشار ملایم روی عضلات است.

به سبك چشم بادامی‌ها فشاردرمانی كنید

شاید برای‌تان عجیب باشد كه فشار درمانی بعد از یك روز پراسترس و تنش چگونه می‌تواند حال‌تان را بهتر كند. این کار چندان پیچیده نیست همان‌طور كه قلب، مغز، روده‌ها، معده و تمامی ارگان‌ها و اندام‌های درونی بدن در كف دست یا كف پا پایانه عصبی دارند، سیستم عصبی بدن نیز در كف پا و دست پایانه‌های عصبی دارد كه با تحریك آنها می‌توان انرژی را از طریق مردین‌ها و كانال‌های انرژی به سمت اعصاب مركزی هدایت کرد. برای این منظور كافی است نقطه نمایش داده شده در تصویر را به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید.  بهترین راه برای ماساژ این نقطه آن است كه با كمك انگشت شست 20 ثانیه روی این نقطه فشار دهید و 20 ثانیه آن را رها کنید. این تكنیك به شما كمك می‌كند تا انرژی‌ها را از طریق مردین‌ها به مغز و اعصاب برسانید و انرژی‌های مخرب را تخلیه كنید.

آرامش با پوست به

این دمنوش یکی از مقوی‌ترین دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی است که برای تسکین و آرامش اعصاب توسط حکمای طب سنتی و ایرانی توصیه می‌شود، بنابراین می‌تواند بهترین انتخاب برای زمان‌هایی باشد كه فرد یك دعوای خانوادگی یا كاری را پشت سر گذاشته است. این دمنوش بسیار خوش‌عطر بوده و به راحتی تهیه می‌شود. حتی می‌توانید خودتان پوست به را خشك كنید و از آن برای تهیه دمنوش به استفاده كنید. دمنوش «پوست به» یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چای معمولی یا چای سیاه است که به صورت روزانه مصرف می‌شود.

برای تهیه این دمنوش گیاهی در كوتاه‌ترین زمان ممكن كافی است یك قاشق غذاخوری پوست به را درون یك لیوان آب جوش بریزید و سر آن را با نعلبكی بپوشانید. در شرایط معمولی نیز می‌توانید هنگام تهیه چای معمولی، ترجیحا چای ارگانیك، چند برش از پوست به خشك شده را درون قوری بیندازید. این روش به شما كمك می‌كند تا چای شما خوشبو و خوش‌عطر شود و در كنارش اعصاب‌تان را نیز آرام كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha