یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 103643

پیاده روی راهی برای کسب آمادگی جسمی و روحی

سلامت نیوز : یک دکترای طب مکمل گفت: ورزش انرژی را افزایش داده و از احساس خستگی و کسالت جلوگیری می‌کند همچنین استرس‌ها و اضطراب‌ها را کاهش می‌دهد و روحیه افراد را بهتر و با افسردگی مقابله می‌کند همچنین موجب بهبود خواب شبانه می شود.

مهناز زرافشار در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: امروزه جایگزینی بیماری‌های غیرواگیر به جای بیماری‌های واگیردار و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و تغییر سبک زندگی و شیوه های تغذیه در افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیردار موجب شده تا تغییر نگرشی در مراقبت و بهداشت با هدف حفظ و ارتقای سلامت افراد بروز پیدا کند.

به گفته وی با توجه به موارد ذکر شده نقش بی تحرکی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری‌ها و بروز مرگ بسیار اهمیت دارد و فعالیت فیزیکی مناسب می تواند تاثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آنها و نهایتا مرگ و میر ناشی از آنها داشته باشد.

این دکترای طب مکمل اضافه کرد: در بررسی متون و مقالات علمی در مورد ارتباط بیماری‌ها و فعالیت فیزیکی نشان داده شده که ورزش پیاده روی دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است.

زرافشار افزود: پیاده‌روی بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش برای کسب آمادگی جسمانی و روانی است. پیاده روی ورزش لذت بخش و کم خطری ورزشی است که در دسترس بوده و همه می‌توانند از آن بهره مند شوند و مهمتر اینکه این ورزش یک فعالیت اجتماعی است که امکان ایجاد روابط دوستانه در آن بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: با انجام فعالیت‌های ورزشی متناسب، توان ورزشکار برای انجام فعالیت بیشتر توسعه یافته و میزان خستگی کاهش پیدا می‌کند ولی اگر تمرینات بدنی قطع شود سطح آمادگی بدن نیز کاهش پیدا کرده بنابراین ورزشکاران در برنامه تمرینی خود باید طرحی برای حفظ آمادگی بدنی داشته باشند.

این دکترای طب مکمل درباره تاثیر ورزش بر اعصاب بیان داشت: ورزش انرژی را افزایش داده و از احساس خستگی و کسالت جلوگیری می‌کند همچنین استرس‌ها و اضطراب‌ها را کاهش می‌دهد و روحیه افراد را بهتر و با افسردگی مقابله می‌کند همچنین موجب بهبود خواب شبانه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha