استراتژی واحدی درحوزه سلامت وجود ندارد

سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نبود استراتژی واحد درحوزه نظام سلامت انتقاد کرد.

محمد حسین قربانی در گفتگو با ایلنا؛ در مورد اعتبارات حوزه بهداشت و در مان در بودجه سال 93 گفت: با توجه به فراز و فرودهایی که در این حوزه وجود داشت؛ ناچاریم اعتبار پیشگیری، بهداشت، تحقیقات و پژوهش را ارتقا ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: نامطلوب بودن زیرساختاها ازجمله ناهماهنگ بودن بیمه‌ها، نبود استراتژی واحد برای حوزه نظام سلامت به به ویژه عدم وجود کارت سلامت باعث شده که امروز همه هزینه‌ها در حوزه درمان جمع شود.

قربانی؛ تحول در حوزه بهداشت و درمان را منوط به افزایش اعتبار در حوزه‌های پیشگیری، بهداشت، تحقیقات و پژوهش دانست و افزود: نگاه وزارت بهداشت و کمیسیون تلفیق هم همین است و امیدواریم این موضوع عملی شود و اعتبارات این حوزه‌ها ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های خوبی درمورد افزایش اعتبار این حوزه‌ها صورت گرفته است، افزود: باید تحقق این امر را در کمیسیون تلفیق جدی بگیریم تا در صحن علنی به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در این ایام نگاه مجموعه وزارت بهداشت و مجلس نسبت به حوزه بهداشت و درمان بهتر شده است.

قربانی با اشاره به اینکه درگذشته بهداشت در اولویت هشتم و نهم قرار داشت، افزود: این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته؛ بهداشت، اولویت اول و دوم است از همین رو دولت با بالابردن اولویت بهداشت به سوم و چهارم می‌تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند که هم دولت و هم مجلس در این زمینه به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید انگشت گذاشت که اولویت بهداشت به سوم یا چهارم برسد مهم این است که تفکر و نوع نگاه نسبت به این موضوع بهتر شده است و این جای خوشحالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha