وزارت بهداشت موضوع افزودن روغن پالم به شیرهای خوراکی را رسیدگی کند

سلامت نیوز : رییس هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت می‌بایست با ورود به موضوع افزودن روغن پالم به شیرهای خوراکی، زمینه رفع نگرانی مردم را فراهم نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس اصغر نعمتی با استناد به سخنان روز شنبه دکتر حاجی‌ فرجی، رییس انستیتوی تغذیه و صنایع غذایی ایران گفت: دکتر حاجی‌فرجی روز شنبه رسما اعلام کرد که برخی از تولیدکنندگان شیر و ماست در کشور برای افزایش چربی محصول نهایی خود اقدام به افزودن روغن پالم به محصول تولیدی می‌کنند. مصرف این روغن که بنا به گفته ایشان دارای مضراتی برای مصرف‌کنندگان است، هم‌اکنون موجب نگرانی مردم شده است.

وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت می‌بایست با ورود به موضوع افزودن روغن پالم به شیرهای خوراکی و بررسی دقیق و علمی موضوع زمینه رفع نگرانی مردم را فراهم نماید.

مهندس نعمتی تاکید کرد: با توجه به تایید کارشناسان تغذیه، روغن پالم اسید چرب اشباع شده بالایی داراست که حداقل زیان آن انسداد و تنگی عروق و بیماری‌های قلبی عروقی است که در حال حاضر مهم‌ترین علت مرگ و میر کشور به شمار می‌رود. از این رو ضرورت دارد وزارت بهداشت با هدف تنویر افکار عمومی با ورود به موضوع رسما اعلام کند که آیا وجود روغن پالم در شیرهای خوراکی پرچرب منطبق بر استانداردهای صنایع غذایی هست یا خیر و چنانچه از ناحیه مصرف این‌گونه محصولات زیانی متوجه مصرف‌کنندگان است، اقدامات لازم را معمول دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha