یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 103657

پزشک متخصص به پلدشت نمی‌رود!

سلامت نیوز : فرماندار پلدشت گفت: هیچ پزشک متخصصی حاضر به خدمت در این شهرستان نیست.

جبار طالبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به وجود 5 درمانگاه برای ارائه خدمات به مردم پلدشت، افزود: در سطح شهرستان تنها سه پزشک عمومی آن هم بدون لحاظ و در نظر گرفتن استراحت و مرخصی‌های اداری فعالیت دارند به طوری که بعضی اوقات پزشک اورژانس، کل یک ماه را شبانه روزی ویزیت می‌کند.

وی افزود: اکثر اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ماکو و قسمت اعظم منطقه مرگنلر شهرستان شوط برای معالجه به شهرستان پلدشت مراجعه می‌کنند. تجهیزات مراکز درمانی و تعداد پزشکان، پاسخگوی نیاز جمعیتی شهرستان نیست و صرف نظر از کافی نبودن تجهیزات، بعضی از درمانگاه‌های شهرستان اصلا پزشکی برای ارائه خدمات ندارند.

طالبی در پاسخ به اظهارات دکتر "کورش ساکی" رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مبنی بر اینکه فصل امتحانات دلیل کمبود پزشک در شهرستان است، افزود: این جواب، قانع کننده‌ نیست چرا که کمبود پزشک در مراکز درمانی پلدشت از سال‌های قبل نیز وجود داشته و رفع نشده است.

وی با اشاره به بازدید سرزده خود از بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت، گفت: متاسفانه در ساختمان این بیمارستان، به جای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، سیستم اداری شبکه مستقر است. همچنین یکی از اتاق‌های عمل جراحی به انباری تبدیل شده و وسایل و تجهیزات اتاق عمل دیگر را نیز حدود 3 سال پیش به یکی از شهرستان‌های همجوار انتقال داده‌اند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد علت آن می‌تواند توجه نکردن مراکز استان به شهرستان‌های محروم و مرزی برای استفاده بهینه و ارائه خدمات درمانی باشد در حالیکه امروزه و در عصر حاضر موضوع بهداشت و درمان برای تامین حداقل رفاه و سلامت جامعه ضروری است

فرماندار پلدشت خاطرنشان کرد: مدیریت کوتاه مدت با اتخاذ تصمیمات لازم در امر تجهیزات بهداشت و درمان، اعزام هر چه سریعتر پزشک‌های عمومی و متخصص رسمی و نظارت بر استفاده بهینه از تاسیسات و تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی شهرستان‌های مرزی و محروم، در رفع این مشکلات و تامین رفاه مردم موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha