دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 103699

غذای متفاوت نوزادان در سراسر جهان

سلامت نیوز : در همه جای دنیا نوزادان اصولا پس از شش ماهگی می توانند نخستین غذای جامد خود را میل کنند. این غذاها با توجه به سنت و فرهنگ هر کشور متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ به همین منظور، ما 10 نمونه مختلف از این غذاها را برایتان معرفی کرده ایم. شاید برایتان جالب باشد در مناطقی همچون تبت از روز چهارم به نوزاد انواع غلات را می دهند.

کنیا

سیب‌زمینی شیرین که به زبان محلی آن را Ngwaci می نامند، نخستین غذای جامدی است که برای کودکان کنیایی پس از شش ماه استفاده می شود. این ریشه گیاهی علاوه بر این که طعم شیرین دارد، هضم آسانی نیز دارد و سرشار از ویتامین A است. ویتامین A برای تقویت بینایی و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و لازم است.

هند

نوزادان هندی پس از شش ماه، نخستین غذایی که می خورند، برنج له شده و بلغور برنج است که هندی ها به آن Khichdi می گویند. این غذای معمول گیاه‌خوارها است. این غذا به همراه عدس و سبزیجات تهیه می شود و در آن ادویه های گوناگون همچون زیره سبز، گشنیز، نعنا و دارچین استفاده می شود.

ژاپن

نخستین غذای کودکان ژاپنی پس از یک سالگی، سوپ میسو است. میسو، خمیر سویا و غلات تخمیر شده است. این غذا را اصولا در صدمین روز زندگی و پس از گرفتن او از شیر به او می دهند. در کنار آن، غذای دیگری به نام Okayu که حلیم برنج است و روی آن، تکه های ماهی و سبزیجات خشک یا پوره کدوحلوایی قرار می  دهند.

فرانسه

نوزادان فرانسوی در نخستین وعده غذایی خود پس از شش ماهگی برنج نمی خورند. آنها غذاهای سالمی همچون سوپ تره فرنگی، کاسنی فرنگی، اسفناج و چغندر را برای فرزندان خود تهیه می کنند. از یک سالگی نیز کودکان فرانسوی پنیر های نرم، کوینولا و کوس‌کوس می خورند.

مکزیک

برنج، لوبیا و سوپ در وعده‌های غذایی کودکان مکزیکی وجود دارد. جالب است بدانید علاوه بر اینها، والدین مکزیکی در سال اول زندگی کودک او را با انواع ادویه همچون پودر فلفل چیلی یا پوست لیموترش آشنا می کنند. برای این منظور، این ادویه ها را روی سیب، گلابی، پرتقال یا ... می ریزند تا کودکان بخورند و بدنشان به آنها عادت کند.

ویتنام

حریره و آب گوشت یا مرغ غذایی است که در سال نخست به کودکان داده می شود. کودکان زیر دوسال  ویتنامی با انواع سوپ هایی که فیبر زیاد و طعم ماهی و غذاهای دریایی یا گوشت گوساله دارند بزرگ می شوند. گاهی در سوپ آنها تکه های میگو، سیب زمینی و سبزیجاتی همچون هویج و کدو نیز وجود دارد.

سوئد

نخستین غذایی که پس از شیر به نوزادان سوئدی داده می شود، پوره میوه و سبزیجات است. البته غذای دیگری به نام välling نیز دارند که از بلغور گندم‌ تهیه می شود و همچون حریره جودوسر است. در این غذا روغن هسته خرما، کانولا و شیر خشک می ریزند.

جامائیکا

در مناطق گرمسیری، هنگام صبح، پیش از شیر دادن کودکان چهارماهه، به آنها مخلوطی از میوه می دهند. این میوه ها شامل سیب، موز، انبه، پاپایا، ساپودیل و یک قاشق چایخوری عسل داده می شود.

چین و آسیای میانه

در چین و آسیای میانه، پس از 4 ماهگی به کودک غذای جامد می دهند. نخستین غذا نیز برنج به همراه ماهی، هویج، جلبک دریایی و تخم‌مرغ است. همچنین حریره موز، شیر و لوبیای سبز نیز دارد. از دیگر غذاهای مخلوط کودکان این منطقه باید به سوپ مرغ و کدوحلوایی و گوشت‌چرخ‌کرده و بادمجان له شده اشاره کرد.

تبت

در تبت، از روز چهارم به کودک غذا می دهند. نخستین غذای کودکان Zamba نام دار. زامبا مخلوطی از جو، گندم، ذرت و نخود است که پخته، له و با کره حیوانی سرخ می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha