مصرف فیلم رادیولوژی در ایران معادل کل اروپا است

سلامت نیوز : یک متخصص رادیولوژی گفت: ‌به دلیل دیدگاه سنتی استفاده از فیلم‌های رادیولوژی کشور ما معادل مجموع کل اروپا فیلم خشک رادیولوژی مصرف دارد و یکی از رویایی‌ترین بازارها برای شرکت‌های تولیدکنندگان فیلم رادیولوژی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ منصور فاتحی ظهر امروز در نشست خبری سی‌امین کنگره تازه‌های رادیولوژی که در سازمان نظام‌ پزشکی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های یک سال اخیر، افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها با کمبود دسترسی به تجهیزات حوزه رادیولوژی مواجه هستیم،‌چرا که ارتقای کیفی دستگاه‌های رادیولوژی تأمین و نگهداری آنها به خدماتی نیاز دارد که گاهی در دسترس نیست و از طرفی خدمات رادیولوژی با ساختار تعرفه‌ای تطبیق ندارد.

وی موانع فرهنگی را یکی از دلایل استفاده نکردن از تصویرهای دیجیتالی عنوان کرد و گفت: به صورت سنتی متداول شده که در رادیولوژی‌های ساده سی‌تی ‌اسکن و حتی MRI نتیجه روی یک فیلم به بیمار برای تشخیص نهایی پزشک تحویل داده می‌شود درحالی که می‌توان بدون استفاده از این فیلم‌ها نتیجه را از طریق دیجیتالی برای پزشک ارسال کرد.

وی ادامه داد: اما سازمان‌های بیمه‌گر تصویر‌های ثبت شده روی فیلم را به عنوان سند از بیمار می‌خواهند یا برخی پزشکان که زمینه استفاده از روش‌های نوین را برای خود فراهم نکرده‌اند، همچنان به این روش سنتی ادامه می‌دهند که نتیجه آن می‌شود که مصرف فیلم رادیولوژی در کشور ما معادل مجموع اروپا است.

فاتحی ایران را یکی از رویایی‌ترین بازارها برای شرکت‌های تولیدکننده فیلم‌های خشک عنوان کرد و گفت: مبالغ زیادی از ارز کشور برای این مسئله هزینه می شود و سازمان نظام پزشکی تقاضا کرده‌ایم که تا با ارائه آموزش‌هایی برای پزشکان فرهنگ استفاده از تصویربرداری دیجیتال را جا بیندازیم تا به اقتصاد درمان و ارتقای کیفیت سلامت در کشور کمک کرده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha