سردردهای صبحگاهی می‌تواند علامت تومور مغزی باشد

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردردهای صبگاهی مقاوم به درمان می‌تواند علامت وجود تومور مغزی باشد.

دکتر سید حمیدرضا سعیدی در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده عوامل مختلفی می‌تواند در بروز تومورهای مغزی دخیل باشد که از جمله آن می‌توان به انجام رادیوتراپی(یک شیوه درمانی در بیماران سرطانی)، استفاده از مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و ضربه‌های مغزی اشاره کرد.

وی سردردهای صبحگاهی مقاوم به درمان را یکی از علائم بارز تومورهای مغزی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این بروز علائمی مانند سردرد همراه با تهوع و استفراغ، فلج شدن قسمت‌های مختلف بدن و اختلالات بینایی نیز می‌تواند حاکی از وجود تومور در مغز باشد.

به گفته این جراح مغز و اعصاب، بسته به محل قرارگیری تومور، علائم فلج و نیز اختلال در عملکرد ارگانها در نقاط مختلف بدن بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تقسیم بندی تومورها به دو نوع بدخیم و خوش خیم، خاطرنشان کرد: در تومورهای بدخیم تنها می توان با عمل جراحی بخشی از تومور را خارج کرد و برای تکمیل درمان آن باید رادیوتراپی و شیمی درمانی انجام شود.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خارج کردن کامل تومورهای خوش خیم توسط عمل جراحی، گفت: متاسفانه برخی از این تومورها در مناطق حساسی از مغز قرار گرفته و به لحاظ خطرناک بودن، نقش تومورهای بدخیم را بازی می کنند.

به گفته سعیدی، جراحی تومورها و خارج کردن آنها تنها زمانی انجام می شود که بتواند به نجات جان بیمار کند و در غیر این صورت به هیچ وجه این کار صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه تومور خوش خیم در محلی قرار بگیرد که عمل کردن آن جان بیمار را به خطر بیندازد تنها رادیوتراپی و شیمی درمانی تومور و نیز درمانهای کمکی برای بیمار توصیه می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه از هر 10 هزار نفر در دنیا یک نفر به تومور مبتلا می‌شود، گفت: روند ابتلا به تومور با افزایش سن افزایش می‌آید و تومورهای مغزی بیشتر در افراد میانسال به بالا مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha