دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 103722

«قرص کافئین» تقویت‌کننده حافظه

سلامت نیوز : پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید اظهار داشتند این احتمال وجود دارد که به زودی برای تقویت حافظه و بیدار شدن از خواب به قرص کافئین روی بیاوریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این بررسی قدرت حافظه 160 نفر در مدت 24 ساعت مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد افرادی که از قرص کافئین مصرف می‌کنند در تست‌های حافظه، عملکرد بهتری دارند.

همچنین کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در مصرف کافئین هوشیار باشند زیرا می‌تواند عوارض جانبی همچون اضطراب و عصبانیت به دنبال داشته باشد.

در این آزمایش نمونه‌های بزاق شرکت‌کنندگان برای بررسی سطح کافئین گرفته شد. سپس از این افراد درخواست شد تا به مجموعه‌ای از تصاویر نگاه کنند. پس از پنج دقیقه به آنان یک قرص 200 میلی‌گرمی کافئین داده شد و مجدد نمونه‌های بزاق شرکت‌کنندگان گرفته شد.

این محققان روز بعد از شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا تصاویر مشاهده شده در روز قبل را شناسایی کند. اگرچه 24 ساعت، مدت زمان طولانی به نظر نمی‌آید اما یکی از شیوه‌های بررسی حافظه است چون بیشترین احتمال فراموش کردن یک موضوع، در ظرف چند ساعت نخست پس از یادگیری آن اتفاق می‌افتد.

در این بررسی با نشان دادن مجموعه‌ای از تصاویر که در میان آنها برخی تصاویر جدید و حتی متفاوت نیز وجود داشتند، قدرت حافظه شرکت‌کنندگان مورد سنجش قرار گرفت و مشخص شد افرادی که از قرص کافئین مصرف کرده بودند از توانایی بیشتری برای تشخیص صحیح تصاویر مشابه برخوردار بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha