تاثیر روش‌درمانی «لوله در گوش» بر شنوایی کودکان

سلامت نیوز : متخصصان اطفال در یک مطالعه جدید تاکید کردند: روش کارگذاری لوله‌ در گوش برای بهبود شنوایی در کودکان مبتلا به انواع خاصی از عفونت‌های گوش تنها در کوتاه‌مدت موثر است اما در بلندمدت به بهبود شنوایی و تکلم این کودکان کمکی نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته پزشکان این شیوه درمانی در بهبود قدرت شنوایی و تکلم و گفتاری این کودکان تاثیر بلندمدت ندارد.

دکتر «میشل استینر» از دانشگاه کارولینای شمالی با بازبینی 41 مطالعه که با هدف ارزیابی تاثیر روش کارگذاری لوله‌ در گوش کودکان مبتلا به عفونت گوش میانی انجام شد به این نتایج دست یافت.

به گفته وی بر اثر این بیماری، مایعی در گوش میانی کودک پدید می‌آید اما اثری از عفونت گوش در او مشاهده نمی‌شود. وجود این مایع در گوش میانی در کارکرد این عضو مشکل ایجاد می‌کند و به از دست رفتن موقت شنوایی و درد گوش منجر می‌شود. همچنین به دلیل نگرانی والدین نسبت به از دست رفتن قدرت شنوایی فرزندشان در صورت به تاخیر انداختن درمان، بسیاری از این کودکان به شیوه کار گذاشتن لوله‌ در گوش درمان می‌شوند.

این بررسی نشان می‌دهد ابتلا به این عفونت یکی از دلایل اصلی انجام عمل جراحی روی گوش کودکان مبتلاست.

به گفته پزشکان، عمل جراحی می‌تواند از طریق تغییرات فشار گوش در گوش میانی از درد آن بکاهد و وضعیت شنوایی کودک را در کوتاه مدت تقویت کند اما شواهدی وجود ندارد که تایید کند این شیوه درمانی در بلندمدت نیز شنوایی کودکان را بهبود می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha