تشکیل کارگروه برای تعیین تعرفه ها تا بهمن ماه/ رشد تعرفه‌های درمانی به رشد بودجه بستگی دارد

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کارگروه تعرفه ها باید تا اوسط ماه آینده رقم واقعی تعرفه ها را در بخش های دولتی و خصوصی اعلام کند، گفت: تصمیم‌گیری برای رشد تعرفه‌های درمانی به رشد بودجه سال آینده بستگی دارد.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه تعرفه های درمانی توسط کارگروهی که تعیین شده می بایست حداکثر تا نیمه اول بهمن ماه رقم واقعی تعرفه ها را در بخش های دولتی و خصوصی اعلام کند، اظهار داشت: اگر تعرفه ها به صورت واقعی تعریف شود، از نظر اقتصادی و رفاهی به نفع مردم خواهد بود اما در غیر اینصورت مشکلاتی به مردم وارد می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید گفت که پایین یا بالا بودن تعرفه ها از قیمت واقعی خود، هر دو به ضرر جامعه، مصرف کننده و عرضه کننده خدمات است.
به گفته وی، با تعیین نرخ واقعی تعرفه های عمومی و خصوصی رضایت مردم جلب خواهد شد و اگر نرخ تعرفه های خدمات درمانی همگام با نرخ تورم باشد این افزایش به معنای واقعی شدن نرخ تعرفه خدمات درمانی نیست.
فتاحی ابراز امیدواری کرد که با همکاری و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های نظام پزشکی، اقدام جدی و عملی در واقعی شدن تعرفه ها صورت گیرد.
این نماینده مجلس یادآور شد: نرخ تعرفه های درمانی باید در جلسه شورای عالی بیمه به تصویب برسد.
وی تصریح کرد: تاکنون هیچگونه تصمیمی در مورد میزان و رشد تعرفه های درمان در سال 93 اتخاذ نشده اما مسلما تعرفه های درمان سال 93 تا پیش از پایان سال جاری تصویب و ابلاغ می شود تا با شروع سال آینده مورد اجرای موسسات ارائه کننده خدمت قرار گیرد. ضمن اینکه هنوز لایحه بودجه سال آینده در دستور کار مجلس قرار دارد و بنابراین تصمیم گیری در مورد میزان رشد تعرفه های درمان دولتی و خصوصی به رشد بودجه سال آینده وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha