عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران با اشاره به فوت دو بیمار هموفیلی حادثه دیده، از قطع پای سومین بیمار حادثه دیده خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز از بخش نامه وزارت بهداشت به اورژانس کشور و مراکز درمانی در رابطه با بیماران هموفیلی خبری نیست.

حداقل درخواست جامعه هموفیلی از وزیر بهداشت/ وضعیت نابسامان درمانگاه هموفیلی ها

سلامت نیوز: عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران با اشاره به فوت دو بیمار هموفیلی حادثه دیده، از قطع پای سومین بیمار حادثه دیده خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز از بخش نامه وزارت بهداشت به اورژانس کشور و مراکز درمانی در رابطه با بیماران هموفیلی خبری نیست.


احمد قویدل عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:« طی چند ماهه گذشته از سه بیمار هموفیلی که دچار حادثه  شده بودند، متاسفانه دو بیمار جان سپردند و پای بیمار سوم چند روز پیش در بیمارستان امام خمینی ( ره ) قطع شد.»


وی ادامه داد:« مشروح حوادث بالا را قبلا اطلاع رسانی نموده ام (اینجا بخوانید). حداقل انتظار جامعه هموفیلی ایران این بود که وزیر بهداشت تحقیقات ویژه ای در رابطه با این سه حادثه بنمایند.  امیدوار بوده و هستم وزیری که در عنوان برنامه خودانسان را خلیفه روی زمین می داند و برای آن کرامت قائل است بتواننداین وضع را اصلاح نمایند.این روند  با یک بخش نامه به اورژانس کشور و اعلام فهرست مراکز درمانی خاص و از جمله هموفیلی ها به اورژانس کشور اصلاح می شود.»


 قویدل افزود : « مراکز درمانی بیمارستانی هم می بایست فارغ از حوزه های تعریف شده ارتباط با مراکز درمانی دیگر، بیماران خاص حادثه دیده را به مراکز درمانی خاص آنها منتقل نمایند. هنوز هم معتقدم اگر وزیر بهداشت شخصااز این بیمار بستری در بخش ارتوپدی مردان بیمارستان امام خمینی( ره ) عیادت نمایند به اهمیت صدور دستور العمل خاص برای اعزام بیمان خاص مصدوم پی خواهند برد .»


وی در ادامه گفت:« شاید این عیادت بعلاوه سفارش های اخیر رئیس جمهور در رابطه با توجه به امور درمانی بیماران خاص منجر به بازدید ایشان از درمانگاه هموفیلی گردد.درمانگاهی که نزدیک به نیم قرن سابقه دارد. اما در زیر زمین یک ساختمان در شرایط خوبی قرار ندارد. حتی در همین شرایط نامطلوب بیمار تحت نظر این درمانگاه بستری است. پزشکان و پرستاران این مرکز هم در شرایط سختی به بیماران ارایه خدمت می نمایند. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha