رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی با اشاره به بروز مشكلات استخوان و مفاصل در میان كارمندان، پیشنهاد كرد تا ادارات به وسایل ورزشی مجهز شوند و به كارمندان خود اجازه بدهند مقاطعی از روز را به ورزش اختصاص دهند.

ادارات را به وسایل ورزشی تجهیز کنید

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی با اشاره به بروز مشكلات استخوان و مفاصل در میان كارمندان، پیشنهاد كرد تا ادارات به وسایل ورزشی مجهز شوند و به كارمندان خود اجازه بدهند مقاطعی از روز را به ورزش اختصاص دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی ایران ، دكتر محمد رازی با اشاره به شیوع كمردرد در میان مردم، اظهار كرد: عادات نادرست حركتی چون قوز كردن، در ساعت‌های متمادی در یك حالت نشستن یا ایستادن، عدم رعایت ارگونومی به هنگام پشت میز نشینی، همچنین پوكی استخوان و كم تحركی از علل عمده ابتلا به كمردرد هستند.


وی افزود: البته بسیاری از كمردردها هم قابل پیشگیری هستند و هم قابل درمان‌اند.


این فوق تخصص جراحی زانو درباره مشكلات استخوان و مفاصل در كارمندان نیز گفت: شغل كارمندی و پشت میزنشینی برای سلامت بدن خوب نیست. با این حال برخی كارمندان ما دو شیفت و سه شیفت كار می‌كنند.


رازی ادامه داد: اگر بگوییم كارمندان باید بروند در منزل یا فضاهای سبز ورزش كنند شاید راهكار چندان موثر و راهگشایی نباشد، چون به قدری مشكلات زندگی زیاد است كه چنین فرصت‌هایی كمتر به آنها دست می‌دهد.


رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و آسیب‌های ورزشی پیشنهاد كرد برای رفع كم تحركی كارمندان امكانات ورزشی در ادارات فراهم شود.


وی ادامه داد: اگر این گونه باشد كارمندان می‌توانند در مقاطعی از روز به عنوان مثال ظهر قبل از ناهار یا صبح قبل از شروع كار از تجهیزاتی چون دوچرخه و تردمیل كه در این فضاها  تعبیه شده استفاده كنند. با این اقدام در واقع فضای نیمه مناسبی ایجاد می‌شود كه كارمندان می‌توانند در طول روز كمی نرمش انجام داده و ضمن افزایش تحرك بدنی و حفظ شادابی بر كارایی خود هم بیافزایند.


رازی در ادامه از برگزاری سومین کنگره دوسالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران از  15 تا 18 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های جزیره کیش خبر داد.


 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44426701 (021) تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اینترنتی  www.iskast2014.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha