سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 103761

مخدری به نام قند!

سلامت نیوز : گروهی از پزشکان دانشگاه «لیورپول» در انگلیس در بخشی از یک برنامه مطالعاتی با موضوع کاهش مقدار غیرضروری قند مصرفی از رژیم غذایی روزانه، هشدار دادند که قند را باید به عنوان یک محصول دخانی جدید در نظر گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «سیمون کاپول» از موسسه روان‌شناسی، سلامت و جامعه دانشگاه لیورپول یکی از حامیان این برنامه است که با هدف آگاه کردن عموم مردم از خطرات مصرف قند فرآوری‌شده راه‌اندازی شده و مردم را تشویق می‌کند که پیش از خرید مواد خوراکی، برچسب محتویات آن را با دقت مطالعه کنند.

کاپول در این برنامه تاکید کرد که قند یک محصول دخانی و اعتیادآور جدید است. در تمام مناطق جهان نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و مواد خوراکی ناسالم، کودکان و حتی والدین آنها را اغفال می‌کنند و همچنین صاحبان صنایع تولیدکننده این دسته از موادغذایی به جای سلامت مردم تنها روی منافع خود و فروش بیشتر این محصولات تمرکز دارند.

پزشکان همواره تاکید دارند که با مصرف میزان بالای قند سلامت کودکان به طور جدی به خطر می‌افتد و آنها را در معرض ابتلا به امراضی چون چاقی، دیابت و همچنین بیماری‌های دندانی قرار می‌دهد.

در این برنامه هدف آن است تا کارخانه‌های تولید نوشیدنی و مواد خوراکی با هماهنگی دپارتمان سلامت انگلیس همکاری مشترکی را برای کاهش حجم قند افزوده شده به محصولات خوراکی خود آغاز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha