سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 103763

مدیریت ارتباط با افراد خودشیفته

سلامت نیوز : اگر بین دوستان نزدیک خود یا اگر در محیط کارتان افرادی هستند که بیشتر ویژگی های افراد خود شیفته را دارند یا اگر احساس می کنید بخش زیادی از ویژگی هایی که خواندید در رفتار همسرتان قابل ملاحظه است،

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ باز هم نباید برچسب خودشیفته  را به آن ها الحاق کنید. اما با این حال برای بهبود شرایط باید در ارتباط با آنان برخی نکات را در نظر داشته باشید:

1) تا حد کافی اعتماد به نفس داشته باشید: یک فرد خودشیفته همواره عزت نفس شما را ویران می کند مگر این که شما شخصیت بسیار مستحکمی داشته باشید. نیازی نیست که همواره به فکر برآوردن خواسته های او باشید. گاهی بدون توجه به نظر او کارتان را انجام دهید.

شما می توانید برخی از رفتارهای فرد خودشیفته را که موجب آزارتان می شود به او یادآوری کنید. اما مراقب باشید کل شخصیت او را زیر سوال نبرید!

2) حد و مرزهایی برای رفتارهای پرخاشگرانه اش تعیین کنید:معمولا یک فرد خودشیفته هنگامی که احساس می کند هویت اش مورد تهدید قرار گرفته است، رفتارهای پرخاشگرانه ای از خود بروز می دهد. قاطعانه و به طور مشخص به او بگویید که در ارتباط با شما از انجام رفتارهای تحقیر کننده کلامی و غیر کلامی اجتناب کند.

در صورت رعایت نکردن حد و مرزهای تعیین شده، برای مدت کوتاهی او را تنها بگذارید و اشتباهش را به او تذکر دهید.

3) رفتارهای مثبت او را تشویق کنید:همواره به یاد داشته باشید که فرد خودشیفته همچون یک کودک احساس ناامنی می کند و نیازمند توجه است. به همین دلیل یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که بدون در نظر گرفتن شرایطی خاص به او و کارهای مثبتش توجه کنید. طوری با او صحبت کنید که به جای ایجاد جو تعارض، منفعتی نیز از او ببرید. به طور مثال به او بگویید: «چقدر خوب است که به بچه ها توجه می کنی. هیچ کس به اندازه تو نمی تواند دلسوز بچه ها باشد» به طور حتم در این زمان او تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا درستی حرف شما را به اثبات برساند و مورد تاییدتان قرار گیرد. به علاوه با استفاده از این روش فرد خودشیفته را از توجه و تمرکز صرف به خود به سمت توجه به دیگری هدایت می کنید.

۴) دانش خود را افزایش دهید:درک موقعیت های منجر به خودشیفتگی و ریشه یابی وقوع این حالت، به شما در شناسایی ضعف و محدودیت های فرد خودشیفته و تعدیل انتظارات وی کمک می کند. شاید اگر واقعا بدانید که افراد خودشیفته به همان اندازه که سر و صدا دارند آسیب پذیر هم هستند بهتر بتوانید این افراد را تحمل و به آن ها برای تغییر کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha