سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 103770

بیماران MS مازندران پول خرید دارو ندارند

سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن MS مازندران گفت: متاسفانه تعداد خیرین بیماران MS بسیار اندک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهین ایوبی امروز، سه شنبه، 24 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های موجود، داروهای خارجی نایاب و گران قیمت بوده و متاسفانه بیماران نتواسته‌اند داروی خود را تهیه کنند.

وی افزود: قیمت داروهای خارجی برای این بیماران تا 2 میلیون و 500 هزار تومان نوسان داشته که در حال حاضر به 600 هزار تومان و یا کمتر از آن رسیده است. با توجه به اینکه هزینه داروهای بیماران کاهش یافته اما با این وجود متاسفانه اکثر بیماران قادر به تهیه دارو برای درمان خود نیستند. تعدادی از بیماران با مشکلات مادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ایوبی با بیان اینکه 90 درصد بیماران مبتلا به MS از داروهای ایرانی مصرف می‌کنند، اظهار کرد: داروی اینترفرون برای بیماران مبتلا به MS رایگان است ولی متاسفانه قیمت داروهای تقویتی و آرام بخشی که باید در کنار این دارو مصرف شود بسیار بالا است.

مدیرعامل انجمن MS مازندران، رنج سنی بیماران MS را از 18 تا 40 سالگی اعلام کرد و افزود: این رنج سنی نامحدود است و از کودک سه ساله تا فرد 60 ساله نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. استرس و مناطق آب و هوایی از عوامل تشدید کننده بیماری MS است.

وی با بیان اینکه برخی بیماران با مشکلات خانوادگی و روحی و روانی مواجه هستند، ادامه داد: 10 درصد بیماران MS در روابطشان با همسران خود با مشکل مواجهند که این امر عواقب روحی و روانی برای بیماران به همراه دارد.

ایوبی بیان کرد: همایش سراسری MS در شهرستان ساری 2 تا 4 بهمن امسال برگزار خواهد شد. در این همایش از تمامی انجمن‌های MS ایران دعوت شده است.

مدیرعامل انجمن MS مازندران به مشکلات در حوزه بانک‌ها اشاره کرد و افزود: مقرر شد 50 بیمار در سال به بانک‌ها معرفی شوند که متاسفانه برخی از بانک‌ها این تفاهم نامه را عملیاتی نکرده‌اند. همچنین متاسفانه یارانه دارویی که قرار بوده برای بیماران MS در نظر گرفته شود تحقق نیافته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران چند سال قبل وعده داده بود که کلینیک بیماران MS را در بیمارستان بوعلی در زمینی به مساحت 80 مترمربع احداث کند که متاسفانه پروژه آن متوقف شده است.

ایوبی یادآور شد: انجمن MS مازندران اسفند سال 82 پایه‌گذاری شده که با دارا بودن مجوز از سوی استانداری استان فعالیت خود را اغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 1580 بیمار MS شامل 400 مرد و1180 زن تحت پوشش انجمن MS قرار گرفته‌اند.

 خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب جاری 0903075201 بانک تجارت شعبه پهلوان توکلی میدان امام خمینی ساری واریز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک آشنا ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام. چه خبر چرت و احمقانه ای! بیماران خاص در کل ایران دارن جون میدم بعد شما میگید بیماران ام اس مازندارن؟! ما خودمون بیمار خاص داریم. بدبخت شدیم با این مشکلات بماند...