نشست شورای مشورتی كاهش آلودگی هوای شهر تهران برگزار شد
سلامت نیوز : شورای مشورتی آلودگی هوا با حضور، مدیران اجرایی دستگاههای ذیربط، صاحبنظران، متخصصان، اساتید دانشگاه، در جهت كنترل و كاهش آلودگی هوای شهر تهران در شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران هدف از برگزاری این نشست را آسیب شناسی، اتخاذ راهكار مناسب در خصوص مهندسی آلودگی هوا، بررسی چالش‌ها، تعامل بین بخشی و ایجاد هماهنگی و همكاری بیشتر بین شهرداری تهران و دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها بر شمرد.

شاعری اظهار كرد: در این نشست كه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان محیط‌زیست، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی، هواشناسی، شركت كنترل كیفیت هوا، ستاد معاینه فنی خودرو، شركت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، شركت واحد اتوبوسرانی، سازمان تاكسیرانی، انجمن متخصصان ایران، پژوهشگران دانشگاه، اساتید و كارشناسان ذیربط برگزار گردید محورهای اصلی طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر تهران شامل مدیریت و كنترل آلاینده های منابع متحرك و ساكن، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیك، ارتقاء كیفیت سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده از انرژی‌های نو، مقابله با كانونهای ریزگرد پیرامون شهر تهران، مدیریت منابع آب، توسعه جنگل و فضای سبز،‌ بهره گیری از تجارب موفق جهانی در كاهش آلودگی هوا، كاربرد فن آوریهای نوین، آموزش و توسعه مشاركتهای اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار افزود: شورای مشورتی به صورت مستمر برگزار می‌شود و شهرداری آمادگی دارد با همكاری دستگاههای اجرایی و دانشگاهها و صاحبنظران، گامی موثر در اجرای طرح جامع آلودگی هوای شهر تهران بردارد.

وی در ادامه با اظهار اینكه مسئولیت مدیریت محیط زیست شهری در اكثر كشورها به عهده شهرداری‌ها است افزود: چالشها و بحرانهای اصلی محیط زیست شهری از جمله آلودگی هوا در شهرهای بزرگ دنیا بصورت یكپارچه و هماهنگ مدیریت می گردند، به همین دلیل آلودگی هوا در بسیاری از كشورها با همین مدل مدیریتی رفع مشكل شده اند.

در پایان این نشست شركت كنندگان به رفع دو مشكل اساسی آلودگی هوای تهران شامل تامین اعتبارات مورد نیاز و مدیریت هماهنگ و یكپارچه تاكید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha