چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 103791

بهبود سهم سلامت در بودجه 93
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعتبار حق جذب کارکنان بالینی نظام سلامت از جمله پرستاران در بودجه سال 93 پیش بینی شده است و اگر فاز دوم هدفمندی یارانه اجرا شود، اعتباراتی نیز از این مسیر برای بهبود سلامت مردم اختصاص خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عبدالرحمان رستمیان با اشاره به بررسی بودجه در مجلس گفت: نمایندگان مجلس معمولاً وارد جزئیات بودجه نمی شوند و بررسی و تصویب کلان بودجه مد نظر نمایندگان است.

وی افزود: به دنبال نظر مساعد دولت و تلاشهای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سهم سلامت در بودجه سال آینده نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است و به نظر می رسد در حوزه سلامت اتفاقات میمونی به وقوع پیوسته است و این مسئله برای بهبود وضعیت تمام گروههای تیم سلامت در تمام سطوح امیدوار کننده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش بینی حق جذب کارکنان حوزه سلامت در بودجه امسال را نکته ای مثبت برای پرسنل بخش بهداشت و درمان کشور عنوان کرد و گفت: تا پیش از این حق جذب برای پرسنل از درآمدهای اختصاصی بیمارستانها بر داشته می شد که این خلاف قانون بود.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش سهم سلامت در بودجه امسال، اگر در بحث اجرای مرحله دوم هدفمندی نیز 5 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یابد، وضعیت این وزارتخانه در جایگاه بهتری قرار می گیرد و این به نفع تمامی کارکنان این وزارتخانه از جمله پرستاران است.

رستمیان در پاسخ به علت عدم تخصیص بودجه برای اجرای قوانین حوزه پرستاری، گفت: برای نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، فرقی بین پزشک و پرستار نیست و همه در یک تیم بوده و در فرایند درمان مکمل هم هستند.

وی با اشاره به سختی های حرفه پرستاری افزود: پرستاران در تیم سلامت بیشترین ارتباط را با بیماران در طول شبانه روز دارند و هر نگاهی که بخواهد موجب اختلاف بین گروه های مختلف تیم سلامت شود، اشتباه است. در تیم سلامت هیچ گروهی بر دیگری ارجحیت ندارد و نبود هر یک از گروهها فرایند درمان بیماران را ناقص می گذارد.

رستمیان ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تلاش بسیاری برای ارتقای سلامت مردم و افزایش بودجه این بخش انجام داد و از این پس تقسیم منابع بر اساس اولویت های بخش بهداشت و درمان کشور و کار اجرایی بر عهده دولت است.

وی افزود: تفاوت بین پرداختی ها و تعرفه ها نه تنها بین پرستار و پزشک که بین تخصص های مختلف پزشکی نیز محل بروز برخی اختلافات است که به هیچ عنوان منطقی و شایسته نیست. باید بحث بهداشت و درمان را در کلان دید تا این اختلافات اصلاح شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم کارشناسی و تحلیل برخی اختلافات در بخش های اجرایی و بین گروههای تیم سلامت گفت: مجلس وظیفه اساسی خود را در افزایش سهم بخش سلامت به خوبی ادا کرده  و می کند و انتظار است که این بودجه در بخشهای اجرایی نیز به بهترین نحو و به صورتی عادلانه مدیریت هزینه بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha